A piaci versenyért tett minden lépes, illetve az ár kartellezés elleni küzdelem legszomorúbb veresége, hogy 2017-ben egy 160 karakteres szöveges üzenetért 20-30 Ft-ot kell fizetni. Ma mikor több gigabyte adatot vehetünk már 500ft ért mobilunkra is, az SMS 140 kbyte adatáért mégis kifizetjük a 20 évvel korábbi árat. 1GB adatforgalomba 8000 SMS férne bele, tehát reális áron 0,1 ft alatti áron kellene SMS-t küldenünk. A wikipedia szócikke utal egy számításra ami szerint az SMS költsége 2015-ben Ausztráliában $0.00016 volt. Ausztrália extrém viszonyai arra engednek következtetni, hogy nálunk ennél is kevesebb. Tehát az SMS óriási átverés, ám ezen tud még rontani a Vodafone, ahol szolgáltatói SMS-t fogadhatunk 300Ft ért ....
A történet, ami miatt újra elővettem a Vodafone ÁSZF-ét elég régi. Pár éve elfelejtettem számlát fizetni időben. Ez valahogy hétvégén jutott eszembe, ezért hétfő reggel 8:00-kor befizettem az elmaradásom. Ugyanaznap délután 2 után, tehát 6 óra eltelt a befizetésem óta, a bank pedig már akkor az utalásokra is 4 órás teljesítést garantált, kaptam egy felszólító SMSt. Ebben a vodafone kedves fenyegetőzése volt, kikapcsolásról, bekapcsolásról és behajtásról. Ez annyira nem érintett meg, mivel részemről ez a befizetésem miatt tárgytalan volt már. Az SMS végén viszont ott állt, hogy jelen felszólítás díja 500ft (nem esküszöm meg az összegre, de 400-800ft közt volt). Nem igazán vágott földhöz az összeg, de mégis egy már nem aktuális tartalmú SMS-ért egy kicsit sok. Felhívtam a behajtás vagy követelés kezelési jogi vagy valami hasonló osztályt. Azt hittem itt szívósabb ügyintézők vannak mégiscsak komolyabb a téma. Elmondtam, hogy az SMS díját nem óhajtom kifizetni, mivel tartalma az elküldés pillanatában már nagyon nem volt aktuális. Jött a válasz, hogy az ő rendszerük küldi ki az SMSt és a szerint aktuális volt. Nem nagyon hatotta meg az ügyintézőt, hogy 8-kor fizettem aminek azonnal látszania kell a rendszerben, de legkésőbb délre garantálja a bankom, az SMS pedig 2 után lett elküldve. Elbeszéltünk egymás mellett, ő jött az ÁSZF-fel én meg azzal, hogy magasan szarok rá. Egy pontnál rám tették a telefont, ekkor kollégáim érdeklődése miatt, egy tárgyaló kihangosítós telefonjáról hívtam vissza őket. Ismét nyomta az ügyintéző a betanult szöveget és még fafejűbb volt mint az előző. Megkértem, hogy próbáljon meg keresni valakit aki a főnöke és némiképp iskolázottabb, mint ő maga, lehetőleg jogász. Erre a hölgy vérig sértve válaszolta, hogy nem tudja, milyen végzettségűek a kollégái. Mondtam, hogy akkor segítek, mivel egy jogi osztályon dolgozik, ezért ha elindul a főnöki irodái felé és egy ajtón Dr. feliratot lát, akkor nyugodtan kopogjon be, mert valószínűleg nem fogorvosi rendelő működik az ajtó mögött. Ott ha talál bárkit, akár egy aranyhalat is adja át a telefont, mert valószínűleg még a csodálkozó néma állattal is jobban haladnék mint vele. Persze ezen a tárgyalóban nevetés lett a, hölgy hangja szipogások közt elhalt, de előtte még visszahívást ígért a főnökétől. Az eset Happy End a főnök visszahívott, anélkül, hogy még egyszer bele kellett volna lovalni magam a sztoriba, bocsánatot kért és felajánlott az SMS díjért cserébe 2000 Ft kompenzációt. Ezt elfogadtam és elbúcsúztunk.
Az eljárás logikája viszont érdekes, hiszen a pénzügy szervezetekre vonatkozó szabályozás azt mondja ki, hogy a felszólítás költségeit lehet a felszólítottra terhelni. Tehát ajánlott levél költsége, ügyvéd ,tárgyalás, behajtó cég stb. A Vodafone viszont egy saját rendszeréből automatikusan küldött SMSért kért több száz forintot, mikor ennek a költsége gyakorlatilag nulla. Kíváncsi voltam mi áll most évekkel később az ÁSZF-ben. Láss csodát:
Bár nem teljesen a korábbi módon, de ma is kaphatunk 300 Ft-ért SMS-t és még automata E-mailt is, ami nálam a nettó pofátlanság.
Legjobb vodafone reklamáció:
Vodafone facebook oldal reklamáció /én csak átvettem, mert kihagyhatatlan/
További Happy End sztorik:
Kettérepedt Plasma TV garanciális cseréje
Nem annyira Happy End, de legalább valaki kiosztotta őket:
Egy Indiai üzletember kalandjai a Magyar Állam Vasutak nemzetközi jegypénztárán
Posta ész vesztő. Ügyfélhívó, de minek?