Mivel szó elszáll, így inkább a posta oldalán írásban tett észrevételem közlöm. Válaszra várva:
Reklamációmat szeretném azzal kezdeni, hogy megértjük, milyen igények kielégítésére született meg a modern posta, melynek nevét Önök kissé érdemtelenül, de mégis viselik. Franz von Taxis állt elő I Miksa császárnak az ötlettel, miszerint megszervezi az üzenetek küldésének váltott lovas rendszerét. Először Bécstől Brüsszelig, majd Tirolon át Milano, Mantova, Velence és Rómáig, cserébe a posta teljes hasznáért maga és családja számára. I. Miksa kapott az alkalmon és szerződött Taxis-sal. Ez mutatja az ember természetes igényét az üzenetküldés gyors és kulturált formájára.
Érdekes, hogy a Brüsszel-Insbruck távot 5 napra vállalták, ami még ma is szép teljesítmény, hiszen tapasztalatom szerint egy-egy Németországból érkező levelem, miután megtette a hosszú utat 2 nap alatt az Önök logisztikai központjába, ott szeret további 4-5 napot eltölteni. Gondolom, akklimatizálódásra van szüksége, hogy a nyugat európai viszonyok után megszokja a magyar valóságit. Bár tagadhatatlan, hogy a modern posta aminek valahol Önök is részei, ha nem is gyorsultak, kiterjesztették a szolgáltatást az átlagemberek részére is, ami a 19. századig bizony nem volt magától érthetődő. Taxis vállalkozása egy mai érelemben vett profit orientált vállalkozás volt, ez vezethetett a gyors sikerhez és terjeszkedéshez.
Ez a profit és ügyfél központú hozzáállás szöges ellentétben áll az Önök szocialista állami vállalati rutinjaival. Bár a haszonszerzés láthatón az Önök céljai között is megjelent, hisz ma már lehet kapni csokit, ropit, DVDt, sorsjegyet illetve hitelt felvenni is , és belese merek gondolni mire van még lehetőség postákon. Azonban úgy érzem, eltolódott az egyensúly. Az Önök neve Magyar Posta, ennek a névnek mégiscsak köteleznie kellene Önöket a leveleink kézbesítésére. Ennek az elkötelezettségnek nyomát se látom, mintha a levelek már csak a szükséges rossz lennének a Posta portfóliójában. Ezen tapasztalatom miatt messziről kerülöm a Postát.
Amiért ma mégis írok:
Ma tértivevénnyel kellett eredeti számlákat küldenem. Úgy éreztem, ezzel meg tudnak birkózni, ezért eljöttem hamarabb a munkahelyemről és a XI. kerület Fehérvári út (Móricz oldalán lévő) elején található postát kerestem fel. Első meglepetés a sorszám osztónál ért, ahol a 9 kategória közül csakis egy a 3. szólt a levél feladásról, sajnos együtt a csekk feladással, posta bolti vásárlással és ki tudja még mivel. Tehát 9-ból 1.
Sebaj bíztam a sorszám hívó rendszerükben, gondoltam azért majd több ablak fogja a 3-sal kezdődő sorszámokat hívni. Van egy bizonyos vonzalmam a folyamat optimalizáláshoz. ezért gyorsan felmértem az esélyeimet. A számom a 3107-es volt. A kijelzőn ekkor láttam 3-sal kezdődőd számot, majd kb 5 perc múlva feltűnt a 3080-as. Ekkor rémültem meg igazán hiszen 26 ember volt előttem. Ami azért érdekes, mert gyors számolás után 36-an voltunk a postán várakozók, ami hétköznap 16:30 kor nem is enne vészes. A pszicho thriller ekkor vette kezdetét.
Ugyanis a 11 ablakból csak 7 működött és abból is csak 1 hívta a 3-as sorszámot. Értik? Egy postán csúcs időben 1 ablak hívja az embereket, akik levelet akarnak feladni.
Itt kellett volna otthagynom az egészet, de a kíváncsiság hajtott. 3-mal kezdődő hívószámból számból mire elértünk a 3100-hoz, tehát 20 ember lement, aminek a fele feladta. Így 10-12 ember adhatta fel a levelét, addig csekkbefizetésre 47 ember került sorra.
Kíváncsiságom kielégítve éreztem. Joggal vonhattam le a következtetést, hogy a rendszer egyszerűen szar, ezért szóvá tettem a dolgot.
A csoportvezetőhöz irányítottak, de mire ő előkerült hirtelen mégis 3 ablak kezdte hívni a 3as hívószámokat. Ezért megnyugtatóan közölte a csoportvezető, hogy igen, igazam van, de máris 3 ablaknál folyhat a levél feladás.
Eközben a sorszámosztógép a 3140-es sorszámot osztotta, tehát 40-en szerettek volna levelet feladni a postán. A szerencsétlenek nem is értem mit gondoltak , levelet egy postán?
Miután beindult a 3 ablak, és mivel sokan feladták a várakozás közben, végül sorra kerültem. A hölgy tényleg darálta az ügyfeleket, le a kalappal, rajta nem múlt.
-Megkérdeztem, miért nincs kitéve toll és ajánlott levél nyomtatvány?
-Erre azt válaszolta, hogy azért, mert ellopják.
Tehát, nincs kitéve toll egy postán, így a pultnál kell töltögetni, mert mi a szemét ügyfelek ellopjuk. Ezt meg is érteném, de közben a posta bolt teljes tartalma csoki, ropi,DVD viszont ki van pakolva őrizetlenül, azt nem lopjuk el,csak a tollat?
Összefoglalva:
Meglepő, de hétköznap 17 óra a csúcsidő. Biztos, ezer munkaszervezési kifogásuk van, de mégis legalább ekkor legyen már nyitva minden ablak.
A posta fő feladata az elmúlt 500 évben nem változott, levelek kézbesítése.
Nagyon szép, hogy bővítik a portfóliót, mindenféle baromsággal, de előbb talán az alapfunkciót, a levél kézbesítést kellene ellátni.
Csekket befizetni az összes banknál lehet online, aki 2017-ben ezt nem képes megtenni, vagy nem tud rá valakit megkérni, annak ne tartsunk már fel 7-ből 4 ablakot.
Ha nincs kitéve toll, akkor ott fog a pultnál töltögetni mindenki, amíg többi birka a sorára vár.
Ha tetszett a cikk olvasd el ezt is: http://mernokiszem.blog.hu/2017/09/11/egy_indiai_uzletember_kalandjai_a_magyar_allam_vasutak_nemzetkozi_jegypenztaran