Elöljáróban annyit, hogy egy adott termék vagy szolgáltatás minőségének javítása, akkor történhet meg ha a vevők és felhasználók visszajelzést adnak róla. Ezért, és mivel szórakoztat is, még a teljesen reménytelen MÁV vagy Posta esetében is élek a visszajelzés lehetőségével.
A cím kissé megtévesztő, hisz szegény Indiai üzletfelünk az egész kalandból annyit élt csak át, hogy magyarul ordibálunk egymással a MÁV pénztárosaival. Nagyon szívesen bevontam volna a társalgásba, de 2016 tavaszán a veszprémi vasútállomás nemzetközi jegypénztáránál nem hogy nem beszél senki idegen nyelvet, de még csak idegen nyelvű kiírás sincsen, egy nyamvadt "Internatinal Ticket" sem. Sajnos, hangfelvétel nem áll birtokomban, de a szituációt némi indulattal fűszerezve remekül leírja lassan másfél éves levelezésem a MÁV Ügyfélszolgálat/Észrevétel munkatársaival.
Először telefonon ismertettem az "észrevételemet" amit egy tényleg kedves, megértő és vállalata többi munkatársa helyett őszintén szégyenkező és elnézést kérő operátor rögzített. Sajnos kötekedő természetem, ebben a kedves, hölgyben is talál hibát, ugyanis mint panasz rögzítő operátor, nem tudott gépelni. Ezt nem azt jelenti, hogy nem volt gyors gép író, ez azt jelenti, hogy hallottam az egy darab mutató ujjal leütött billentyűk kattogását. Persze ez az apró ám munkaköre betöltéséhez nélkülözhetetlen hiányosságát nem vallotta be rögtön, így kétszer kellett elmondanom a panaszom, másodjára erősen lassítva. Abszolút alkalmatlansága ellenére még így is ez az operátor, volt a MÁV részétől az egyetlen pozitív szereplő a történetben
Dióhéjban a sztori. Külföldi vendégünk valami téves sugallattól vezényelve és, mert jogsija Europában nem érvényes, vonattal szeretne eljutni Veszprémből Blaj(Balázsfalva Románia)-ba. Előbb meglepődve tapasztalja, hogy nem tud interneten nemzetközi vonatjegyet venni. Ezt megerősíti számomra a telefonos ügyfélszolgálat, aki viszont közli azt is, hogy Veszprémben munkanapokon 6ig van nemzetközi jegypénztár. Cím szereplőnk akkor taxit szeretett volna hívni, hogy megvegye jegyét. Én ismerve a MÁVot és tudván, hogy másnap akar utazni ezt nem hagytam. Történetünk további részét mesélje el a Mávval folytatott levelezésünk:
Tisztelt XY István!
Köszönettel vettük a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatunkon 2016. január 25-én tett bejelentését. Megkeresését kivizsgáltuk, engedje meg, hogy annak eredményéről az alábbiakban tájékoztassuk:
Őszinte sajnálattal értesültünk az utazása során Önt ért kellemetlenségről. Tájékoztatjuk, hogy Veszprém állomáson a nemzetközi pénztár a meghirdetettek szerint 8:00 és 18:00 óra között tart nyitva. Információink szerint az érintett pénztáros az adott napon egészségügyi probléma miatt a nemzetközi pénztárt 16:11-kor zárta, Ön ezt követően érkezett a pénztárhoz. A kolléganő a fentiek folytán kérte Öntől, hogy lehetőség szerint másnap fáradjon vissza a menetjegyéért, mivel azonban ez a megoldás Önnek nem felelt meg, a pénztárt újra kinyitotta és a kért menetjegyet, helyjegyet az Ön részére kiszolgáltatta.
Az okozott kellemetlenségért ezúton Társaságunk nevében is szíves elnézését kérjük.
Biztosítani szeretnénk arról, Társaságunk elemi érdeke, hogy a MÁV-START-ot képviselő, nevében eljáró kollégák minden esetben az előírásoknak és Utasaink elvárásainak messzemenőkig megfelelve lássák el munkájukat, utasbarát szellemiséget képviselve. Sajnáljuk, hogy Ön ettől eltérő munkavégzést tapasztalt.
Jelezzük, hogy észrevétele alapján az illetékes szolgálati vezető megtette a szükséges és arányos intézkedést, így bízunk benne, hogy hasonló kellemetlenség a jövőben nem fordul elő.
Megkeresését köszönjük, egyben reméljük, hogy a vasúti szolgáltatásokat a jövőben zavartalanul és megelégedéssel veszi igénybe.
Üdvözlettel:
XY Szilvia
ügyfélszolgálati szakelőadó
Ha a cikk tetszett akkor olvasd el ezt is: http://mernokiszem.blog.hu/2017/09/11/posta_esz_veszto_ugyfelhivo_de_minek