Mérnök szemmel

Mi hülyeség és mi nem az , de ha mégis az akkor mit kezdjünk vele

Kutyával az Alleeban, persze egy ordítozó idióta azért előkerül

2017. szeptember 15. 20:27 - NMEszeme

Elfogult vagyok a következő témában, hisz ahogy Csányi Vilmos etológus is megmondta a kutya természetes környezete az emberi család. Úgy gondolom, hogy az emberi család természetes része pedig a kutya. Ezért nagyon utálom, ha a házmester országunk szabályai miatt a szeretett családtagomat nem vihetem magammal valahova. Pár éve kezd oszlani a mély sötétség itthon is, és a kutyánkkal egyre több helyre mehetünk, ami a hanyatló nyugat országaiban teljesen megszokott dolog. Ennek a felvilágosult hullámnak első zászlós hajója az Allee bevásárló központ, amit 55 boltjával együtt 2015 szeptemberétől kutyával is látogathatunk. Ez a boltok körülbelül 90%-a. A dolog ahogy én látom remekül működik, ahogy várható a kutyák senkit se zavarnak. Nincs alkalom, hogy valaki nem jönne oda beszélgetni, megsimogatni a kutyám, ha két percre megállunk valahol. Az étterem rész nem látogatható, de ez elég zsúfolt mindig, és a tálcával közlekedő emberek közt zavaróak lehetnek a kedvenceink. A Libri könyvesbolt 2. szintjén működő Frei kávézó lánc is büszkén hirdeti, hogy több üzletével együtt ez is kutyabarát mivel a plaza is kutyabarát. A csavar a történetben, hogy a Libri könyvesbolt, aminek egy hátsó sarka a kávézó, viszont nem kutyabarát. Persze, hogy azért is kutyával járok kávézni.....

 

icon_greeting_cards013_1024x1024.png

Tehát a szabályokat betartva teleportálva, vagy az ablakon keresztül lehetne megközelíteni a kávézót. Sajnos egyik megoldás sem tudom kivitelezni, így mindig határozottan egyenesen átvágok a könyvesbolton. A Libribe nem jellemző a tömeg nem kell kerülgetni senkit, vásárlói nagy részét épp a kávézás előtt vagy után lézengők adják. Volt, hogy szólt az őr vagy egy dolgozó, hogy nem jöhetek be kutyával, ekkor mondtam, hogy a kávézóba megyek, és otthagytam őket, amire ők is ennyiben hagyták a dolgot. Szeptember 2.-án délután a szüleim voltak nálunk látogatóba, a Bartók egyik teraszán ebédeltünk, majd javaslatomra átmentünk az Alleeba egy kávéra. Természetesen családunk kihagyhatatlan tagja 5 éves magyar agarunk Sonny is velünk volt. Az agarak fenséges megjelenése és kedves nem tolakodó természete általában mindenki szívét meglágyítja, ahová egyébként nem vinnénk be magunktól oda is behívja az eladó, kis hírlapárustól kezdve, fodrászon át, a Karinthy Frigyesen található zöldségesig. Pedig ezekben a szűk üzletekben tényleg zavaró lehetne egy 30 kg-os nyurga agár. Úgy gondoltam, ha edző cuccban beesve nem kezd cseszegetni senki a kutya miatt, akkor szüleimmel a polgári idillt árasztva, és az idősebben iránti tiszteletből talán most is elintézhető a Libri őre egy mondattal. Ekkor került elő címszereplőnk az idióta. Aki valami helyi bolt vezető lehetett. Rikácsolva kezdte, persze köszönést megszólítást és bármit ami arra utalna, hogy egy eladó szól egy betérő vásárlóhoz nélkülözve, hogy nem lehet kutyát behozni a boltba. Én közöltem, hogy csak átvágok a bolton, és a kutyát a kávézó részre viszem. Remek taktika érzékkel megjegyezte, hogy de az is a boltban van. Közöltem, hogy a Frei Cafe az oldalán hirdeti kutyabarátságát és már többször is voltam itt kutyával. Felajánlottam, persze gúnyosan hogy beviszem ölben, és csak a kávézóban teszem le. Láttam, hogy hülyével van dolgom aki a bolt vezetés hatalmától megrészegülve példát próbál mutatni kollégáinak, akiket gondolom hozzám hasonlóan leszerelnek a kutyások. Így kikerültem, és leültünk volna a kávézóban, itt még asztalkeresés közben kicsit ordibáltunk, ahol súlyos érvek, hangoztak el, pl mi van ha valaki fél a kutyától? Gondolom az nem a város egyetlen kutyabarát plázájába jön, és amúgy se akarom a kutyát senki ölébe ültetni. Kicsit untam és szüleimet is feszélyezte a helyzet, bár azért korábbi posztjaimból kiderülhet, nem először látnak veszekedni. Ezért kijelentettem, hogy nem érdekel én itt kávézni fogok. Ekkor a sziréna, a Frei Cafe üzletvezetőjéhez rohant. Őt győzködte egy darabig, mi közben kikértük a kávénkat. A Frei Cafe üzletvezető hölgye később az asztalunkhoz jött. Köszönt, elnézést kért, elmondta, hogy neki most kötelessége elmondani, hogy a könyvesbolt nem kutyabarát, de ő és a teljes személyzet és a kávézó lánc viszont az. Maradjunk nyugodtan, de vigyázzunk, hogy ne ijesszen meg senkit a kutya. Ő is megsimogatná, de higiéniai okokból nem teszi. Sonny miközben még két kisgyerek simogatta a hír hallatán elővigyázatosságból eldőlt. Ettől a legfélősebb könyvbarátok is megnyugodhattak. A libris boszorka távozott. Kifelé édesapám udvarias köszönés mellett közölte, hogy reméli elégedett magával. Erre újra felvettük, a de valaki félhet is a kutyától fonalat. Amire meg kellett jegyeznem, hogy én rettegek az emberi hülyeségtől mégis a szombat délutánom is ilyenek, mint maga keserítik. 

Reménykedek, hogy a libriben feljebb, lentebb nem is lehetne már, van valaki aki költői kérdéseimen elgondolkodik:

  • Egy plázában ami kutyabarátságával hirdeti magát, van e értelme kizárni egy tágas szellős boltból a kutyákat? Ruha boltokba mehet a kutya, pedig ruhát venni macerás kutyával, ráadásul még a szőr is meglátszhat. Mégis a Van Graaf fél milliós öltönyei közt soha senkit nem zavart. Milyen kockázatot jelent egy kutya önök szerint?
  • Lelkesen köszönget mindenki, az őr is nagyon normális volt korábban, sok lenne az üzletvezetőtől ugyanezt a minimumot elvárni (Köszön, elnézést kér, bemutatkozik, elmondja amit akar)? Persze ekkor se érdekelt volna jobban.
  • Mi zavarja egy könyvesbolt vásárlóit és az ott olvasó embereket jobban, az ha én átsuhanok szélen a kutyámmal, vagy ha egy 10 perc hangos veszekedés?
  • Ha kiadják az üzletük egy részét, nem kellene a feltételeket tisztázni a bérlővel, és nem az előzetesen interneten tájékozódott vásárlókat kínos helyzetbe hozni? 
  • Értem én, hogy vannak szabályok, de valaki nem azért üzletvezető, hogy mérlegeljen? Egy a kávézó sarkában elnyúló kutya a legnagyobb gondjuk tényleg?

Kutyások ki jön velem kávézni legközelebb csak azért is?

Hasonló posztjaim, reménytelen állami vállalatokkal:

http://mernokiszem.blog.hu/2017/09/11/egy_indiai_uzletember_kalandjai_a_magyar_allam_vasutak_nemzetkozi_jegypenztaran

http://mernokiszem.blog.hu/2017/09/11/posta_esz_veszto_ugyfelhivo_de_minek

alleee.JPG

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokiszem.blog.hu/api/trackback/id/tr4312827940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2017.09.18. 09:34:20

1. Felhívnám a bloggertárs figyelmét arra a nem elhanyagolható tényre, hogy a dátum-helyszín-titulus hármas alapján a nevezett személy pontosan beazonosítható, így ez a poszt akár (az ügyvédek harciassága és a bíróság engedékenységétől függően) olyan 2-3 millió Ft-os becsületsértési pernek valamint nyilvános bocsánatkéréssel záruló jogi eljárásnak látszik, melyet a Libri vagy akár magánszemélyként az üzletvezető hölgy indíthat a Szerkesztő úr ellen. At Allee bevásárlóközpontban, a Libri könyvesbolthálózat nevezett üzletének szeptember 2.-án, a munkáját végző vezetője nem közszereplő, és semmiféle módon nem köteles eltűrnie, hogy nyilvánosan idiótának nevezzék.

2. Aki azt állítja magáról, hogy nálam jobban szereti a kutyákat, az hazudik.

3. A konfliktus lényege ugyebár a könyvesbolt és a kávézó fizikai helyzetének, illetve a kutyabarátságuk ellentétes előjelű szabályozásából adódik, erről azonban a könyvesbolt vezetője nem tehet. Teljesen abszurd, de Magyarországon élünk, és itt minden abszurd.

3. Legyne bármilyen különös is ez, de az üzletvezető hölgy -. a poszt alapján ítélkezve, nyilván nem megfelelő stílusban és hozzááállásban- a munkáját végezte. Neki azt kell érvényesítenie, amire az üzletszabályzat kötelezi őt. Lehet, hogy otthon 52 kutyája van és imádja mindet, de a munkahelyén ez nem játszik szerepet, mert ha bármiféle konfliktus, probléma adódik abból, hogy egy kutya az üzletben tartózkodik, akkor őt fogják felelősségre vonni, és nem a bloggert.

4. Egyébként természetesen röhej az egész történet, és megértem a blogger kollégát, sok megállapításban igaza van.

_B_ 2017.09.18. 09:35:04

Ez inkább hisztinek tűnik.
Teljesen érthető, hogy a könyvesboltba nem mehetnek be a kutyák.
Összenyalják meg összenedvezik az alsó polcos könyveket, amik attól tönkremenek.
Az étterem részen pedig szintén nem a zsúfoltság, hanem egyszerű HIGIÉNIA az ok!
Az Intersparba sem engedik be a jószágot.

Ha annyira rá vagy feszülve a Frei kávézóra, akkor a közelben van még néhány.

2017.09.18. 09:58:51

Felesleges hiszti. Mar megint arrol szol, hogy valaki jol meg akarja mutatni csakazertis alapon es masokat kenyszeriteni a hulyesegei elfogadasara. Ez Magyarorszag: mindenki mindenkit kenyszeriteni akar, meg leuralni, megmutatni neki, befenyiteni, leorditani a masik hajat stb. Mocskos lelku ember, aki igy all hozza barmilyen emberi-tarsas kapcsolathoz.

VaradiJanos 2017.09.18. 10:08:11

Teljesen megértem a bloggert, hiszen ő sem szólna semmit ha bevinném a munkahelyére a cuki kis krokodilomat.

E.T.A. 2017.09.18. 10:09:29

Elolvastam a posztot, szerintem is a blogger csak hisztizik. Lehet, hogy túl maradi vagyok, de szerintem jó dolog, hogy nem mindenhová lehet kutyával bemenni. És nem is természetes. Nem véletlen, hogy például a Frei café vezetője sem simogatta meg az ebet, hiszen ő is a higiéniára hivatkozott. Nem a kutyabarátsággal van itt baj, hiszen én is imádom az ebeket, és úgy általában az állatokat, DE ez a történet is kiváló példa arra, hogy mai világunkban egyesek mennyire túlreagálnak mindent. "Nem engedik be a kutyámat a Libribe? Akkor csak idióta lehetsz!" Elismerem, hogy a Libris hölgy nem a legjobban reagálta le a dolgot (bár az ő álláspontját nem ismerjük), de nekem úgy tűnik, mintha a blogger akkor is kikérte volna magának a dolgot, ha a Libris nő normális hangnemben mondta volna el, hogy "ide kutyát behozni tilos".

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.18. 10:33:55

@_B_: A könyvesbolton rövid pórázon egyenesen átsétáltam volna, mint ahogy eddig is. Elfogadom, hogy ők nem látnak szivesen kutyát. Egyet nem értek vele, mert amit írsz telejsen életszerűtlen, nem esznek a kutyák könyveket. A Van Graafban a több nagyságrenddel nagyobb értékek közt senkit se zavarnak a kutyák, mint ahogy egy német vagy olasz pláza egyetlen boltjában sem.

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.18. 10:35:07

@VaradiJanos: Ha a munkahelyem, vagy az azon belül működő kávézó hírdeti, hogy szivesen lát krokodilokat akkor úgy gondolom, hogy hozhatod ;)

szepi79 2017.09.18. 10:35:58

imádom a kutyákat, nekem is van egy, és tényleg jobb lenne, ha minél több helyre magammal tudnám vinni.

de! a fenti poszt csak egy hiszti. ami azért is rendkívül káros, mert a posztoló maga is elismeri, hogy nem is törekedett a konfliktus kezelésére (lásd "Felajánlottam, persze gúnyosan", "közöltem" 2x), hanem abból indult ki, hogy neki ez jár. persze ordibálásba fordult a dolog, amiből az emberek 2 dolgot fognak leszűrni
- a boltvezető idegbeteg
- a kutyások kötekedő parasztok

nem lenne jobb kompromisszumra jutni? meg emberi hangon beszélni a másikkal? (persze vica versa)

forrimi85 2017.09.18. 10:47:54

"Ruha boltokba mehet a kutya, pedig ruhát venni macerás kutyával, ráadásul még a szőr is meglátszhat. Mégis a Van Graaf fél milliós öltönyei közt soha senkit nem zavart. " - Véleményem szerint az idióta Librinek ezen kéne elgondolkodnia, a zseniális marketingstartégiájukat átértékelve...

Attilajukkaja 2017.09.18. 10:48:52

@_B_:
"Teljesen érthető, hogy a könyvesboltba nem mehetnek be a kutyák.
Összenyalják meg összenedvezik az alsó polcos könyveket, amik attól tönkremenek."
Ezen szétröhögtem magam! :o))))))

Dr. Bélus___ 2017.09.18. 10:51:54

Két hülye ha találkozik... A kisebbik hülye képes tíz percen keresztül veszekedni a kutya ellen, a nagyobbik még most is nyomja a blogon a kutya mellett. Sőt, csakazértis üzemmódba kapcsolva tömeges kutyás látogatást szervez, mert ő majd megmutatja. First world problem, b@szod alássan.

_B_ 2017.09.18. 11:27:53

@NMEszeme: Igen mindig ez a válasz, hogy "de hát én figyelnék". Aztán egyszer majd pont nem figyelsz.
Meg naponta lesz 20 másik aki pont aznap nem figyel.
Meg amúgy 10 másik aki alapból szarik bele.
A szabályokat mindig a gyökerek miatt hozzák, és ha nem vagy gyökér, neha akkor is hibázol.
Csak állj ki egy nagyforgalmú buszmegállóba 10 percre. Számold meg hányan cigiznek, és abból hányan pöckölik elegánsan a csikket csak úgy bele a világba.
Na pon tilyen arányban lennének a leszarós kutyások is.
Még olyan is akadnának bőven aki szerint cuki és vicces ha a kutya pont odavizel a könyvespolcra. "Hát most jött rá szegényre"

kacsa. 2017.09.18. 11:33:55

@VaradiJanos: Ha szelíd a krokodil, a munkahelyemen szerintem valószínűleg szívesen látnák a munkatársaim is. Az még nincs nálunk :).

Poszthoz: Úgy érzem, hogy az írás szerzője sem törekedett a harmóniára és békére. Ettől még az üzletvezető stílusa erősen kifogásolható. Ő van a vevőért. Részemről az "addig jár a ..." helyett inkább leleveleztem volna a kávézóval, hogy ezt most hogyan gondolják. Ha lehet, inkább kerülöm az előre sejthető konfliktust.

Egyébként a kutyámmal nem mennék be plázázni, mert tudom, hogy a legnagyobb jó szándékkal is okozhatunk gondot (nyálas, nagy és csóválja a farkát), ugyanakkor ilyen esetben a kutyagazda józan belátására bíznám, hogy beviszi-e ilyen helyre az állatot. Az esetleges kárért úgyis ő felel, de a legtöbb esetben nem sok vizet zavar egy jól nevelt kutya. Az viszont engem is idegesít, ha olyan helyeken kezdenek el pattogni a kutya miatt, ahova adott feltételekkel ugyan, de kifejezetten be lehet vinni. Például utazunk a vonaton, a kutya nyugton, pórázon, szájkosárban, jeggyel, oltási könyvvel, a lábamnál, szóval még plusz helyet sem foglal, jön a nénike és elkezd szövegelni - persze nem direktben nekem - hogy mit keres a vonaton a kutya stb. Ebben az esetben az egyik utastárs némi éllel megjegyezte, hogy kifizettem a kutya jegyét is, miért ne utazna.

Attilajukkaja 2017.09.18. 11:35:40

@Dr. Bélus___:
"Két hülye ha találkozik... "
A harmadik meg megírja, milyen hülye az előző kettő. :o))))

@_B_:
"Még olyan is akadnának bőven aki szerint cuki és vicces ha a kutya pont odavizel a könyvespolcra."
Látom, neked sem volt soha kutyád!!! :o))))

Tuschinger elvtárs vagyok 2017.09.18. 12:08:19

Tanulság: nem kell ilyen sznob helyekre járni kávét inni. Megfőzöm otthon a kotyogósban, ezerszer jobb és olcsóbb mint a Frei féle boltokban összepancsolt löttyök. Csak a kutyám utálja a kávészagot.

2017.09.18. 12:11:35

Országunkra oly jellemzően most is megmutatja egy honpolgár, hogy ballisztikus ívben tojik a szabályokra, önmaga bármit felülbírálhat, mert neki az jár, amit elképzelt. Majd háborog, mint a másnapos gyomor, hogy ez nem tetszik mindenkinek. Ezt a viselkedést sajnos nap mint nap látjuk az utakon, a közlekedés minden eszközén, a társas érintkezésben. Ez az egyik momentum, ami hazánkat élhetetlenné teszi.

Attilajukkaja 2017.09.18. 12:20:19

@Klesk:
"Ez az egyik momentum, ami hazánkat élhetetlenné teszi."
A másik meg az, hogy egy kutyabarát plázában van egy olyan könyvesbolt, amelyik szarik a pláza szabályaira.

2017.09.18. 12:30:02

@Attilajukkaja: Felteszem az üzletek a saját szabályaikat maguk hozzák. Nem ismerem a pláza és a boltok közötti szerződéseket, de nem lehet másképp, mert ellenkező esetben nem folytathatná a működését a bolt, a kutyaszabály bevezetése esetén felmondták volna a bérleti szerződést. A könyves üzlethálózatnak a boltokra azonos szabályzata van. Innentől fogva egyszerű: ahova nem lehet kutyával bemenni, oda nem megyek be. Elképzelésem nincs, mit nem lehet ezen nem érteni. Rossz véleménnyel persze lehet lenni, de kierőszakolni a vélt igazságunkat? Minden tilosban parkoló, tolakodó agresszívkedő ember ugyanezt teszi.

csodalámpa 2017.09.18. 12:30:13

@_B_: n+1 kutyabarát étterem van Magyarországon is. Köztük nívós helyek is, pl. a Kistücsök.

csodalámpa 2017.09.18. 12:33:26

Két kutyám van, sok helyre jönnek velem, de én sem álltam volna le feszkózni a libris nővel....az mondjuk nem baj, hogy felhívta a figyelmet az abszurd helyzetre, de ezt megtehette volna balhézás nélkül is.

Attilajukkaja 2017.09.18. 12:39:13

@Klesk:
"A könyves üzlethálózatnak a boltokra azonos szabályzata van."
Ez csak a felesleges rugalmatlanság jele.

"kierőszakolni a vélt igazságunkat?"
Valóban nem szép dolog, ahogy az agyatlan szabályok sem azok.
Én is átmennék a kutyámmal a könyvesbolton, amíg rám nem szólnak. De ha rám ripakodik egy túlbuzgó hisztis alkalmazott, akkor kifordulnék a boltból.

csodalámpa 2017.09.18. 12:40:13

@kacsa.: Hehe, akár én is lehettem volna, aki beszólt a nénikének :D Igen, a kutyáimnak volt jegyye, nem pofáztak hangosan hülyeségeket és a kedvenc zöldpacaljukat sem a vonaton láttak neki elfogyasztani. De minden vonaton van legalább egy ilyen nénike, aki addig nem nyugszik, amíg valamibe bele nem köthet, ha nincs kutya, akkor 42 fokban is húzd fel az ablakot, ha nem nyitható az ablak, akkor oda akar ülni, ahol te ülsz, mégha félig üres is a kocsi, stb,

commentes nikk 2017.09.18. 12:40:54

Végig sem olvastam a posztot, mert már az első bekezdésből árad a kutyások többségére nagyon jellemző fennhéjázó, lekezelő, a nem-kutyásokat/kutyát nem szeretőket mindennemű megértés nélkül lesötétező attitűd. A kutya a gazda hobbija, és nem hiszem, hogy rá szabad/lehet kényszeríteni ezt a hobbit másokra, olyanokra, akik nem osztoznak a kutyázás örömeiben. Főképp igaz ez, ha zsúfolt közterületről van szó, ahol már csak statisztikailag is bőven előfordul olyan, aki viszolyog, fél a kutyáktól, illetve van a dolognak egy erős higiéniai oldala is, boltokba a kutya egyszerűen nem való. Szóval szerintem a kutya helye a lakásban, udvaron, kutyafuttatóban van, de semmiképp sem kereskedelmi területeken, plázákban, és egyéb vegyes használatú helyeken. Utcán pedig szigorúan póráz.

2017.09.18. 12:41:55

@Attilajukkaja: Miből gondolod, hogy túlbuzgó hisztis alkalmazott? Egy ember, aki a munkáját végzi. Ha nem így tesz, azzal a munkaszabályzata ellen vét. Tényleg azt várod el tőle, hogy a kötelességét hagyja figyelmen kívül? Csak mert te úgy gondolod, hogy a szabály agyatlan? Miből gondolod, hogy az emberek száz százaléka szeretne a boltban kutyát látni?

csodalámpa 2017.09.18. 12:43:19

@kacsa.: Hehe, akár én is lehettem volna, aki beszólt a nénikének :D Igen, a kutyáimnak volt jegye, nem pofáztak hangosan hülyeségeket és a kedvenc zöldpacaljukat sem a vonaton láttak neki elfogyasztani. De minden vonaton van legalább egy ilyen nénike, aki addig nem nyugszik, amíg valamibe bele nem köthet, ha nincs kutya, akkor 42 fokban is húzd fel az ablakot, ha nem nyitható az ablak, akkor oda akar ülni, ahol te ülsz, mégha félig üres is a kocsi, ha egyik sem, akkor elmeséli az életét és minden nyomorát levegővétel nélkül, akkor is, ha halottnak tetteted magad.

commentes nikk 2017.09.18. 12:48:11

Egyébként meg a nagy bezzegnyugatozásra jegyezném meg, hogy a bezzegnyugaton ha tilos a kutyát bevinni a boltba, akkor nem viszik be, és nem csapnak patáliát abból, hogy szerintük szar a szabály, és be kell engedni a kutyát, mert olyan cuki, és különben is mindenkihülyeakinemszeretiakutyákat. hanem egyszerűen nem mennek be kutyával, ha meg véletlen mégis, és rájuk szólnak, akkor entsuldigung, és gyorsan kimennek hisztiparádézás helyett.

csodalámpa 2017.09.18. 12:52:18

@commentes nikk: Minden csoportban vannak hülyék, a kisgyerekes anyukák közt is, a fociszurkolók közt is, a nyugdíjasok között is, stb. Én kutyás vagyok, mégis egyetértek azokkal, amit írsz. Pl. a pórázon vezetéssel, vagy avval, hogy nem kényszerítem a kutyáim táraságát másokra olyan helyzetekben/helyeken, ahol ez nem elkerülhetetlen. Volt már rá példa, hogy a két, pórázon vezetett kutyámhoz jött oda egy szabadon kószáló eb keménykedni, aztán a gazdájának állt feljebb, hogy a két terrier kicakkozta a fülét.

Attilajukkaja 2017.09.18. 13:03:16

@Klesk:
"Miből gondolod, hogy túlbuzgó hisztis alkalmazott? Egy ember, aki a munkáját végzi."
Azért gondolom, mert senkinek és semminek nem lesz baja attól, hogy végigmegy egy kutya az üzleten. Egy normális eladó ilyenkor nem kezd el veszekedni.

" Tényleg azt várod el tőle, hogy a kötelességét hagyja figyelmen kívül?"
Igen, mert a józan ész ezt diktálja. Persze más lenne a helyzet, ha a kávézóba vagy a pláza többi üzletébe sem lehetne bemenni kutyával.

2017.09.18. 13:09:13

@Attilajukkaja: A józan ész nekem azt diktálja, hogy ha valahová nem szabad valamivel bemenni, akkor nem megyek be azzal. A társadalmi együttélés alapelve egymás tisztelete és egymás álláspontjának elfogadása. Nem szeretnék, hogy kutyával/fagyival/görkorival/kajával menjek be, akkor nem teszem. Két lehetőség van: vagy elfogadom a bolt házirendjét, vagy nem megyek be. Ha meg bemegyek, akkor várható lesz, hogy elhajtanak. A bolt területe magánterület, a bérleti joggal a bolt gyakorolja. Ez éppen olyan, mintha én bemennék hozzád, és azt tennék, amit akarok. Majd túlbuzgó hisztisnek akarnálak beállítani, mert neked az nem tetszett.

szepi79 2017.09.18. 13:10:15

@commentes nikk: "Végig sem olvastam a posztot, mert már az első bekezdésből árad a kutyások többségére nagyon jellemző fennhéjázó, lekezelő, a nem-kutyásokat/kutyát nem szeretőket mindennemű megértés nélkül lesötétező attitűd."

na pont erről beszéltem a korábbi kommentemben:
"amiből az emberek 2 dolgot fognak leszűrni
- a boltvezető idegbeteg
- a kutyások kötekedő parasztok"

pedig a kutyások többsége normális, csak a hangos kisebbtől úgy tűnik, hogy nem. egy egy ilyen incidens sokat tud rontani a kutyások megítélésén.

Attilajukkaja 2017.09.18. 13:20:29

@Klesk:
"A józan ész nekem azt diktálja, hogy ha valahová nem szabad valamivel bemenni, akkor nem megyek be azzal."
Igazat adnék neked, ha a kávézóba sem lehetne kutyával bemenni.

"Ez éppen olyan, mintha én bemennék hozzád, és azt tennék, amit akarok. "
Ha a házam egy nyilvános üzlet és átjáróház lenne, akkor nem hoznék olyan szabályt, ami ellenkezik a többi üzlet és átjáróház szabályaival, csak azért, hogy tök feleslegesen kiszúrjak egyesekkel.

2017.09.18. 13:21:18

@szepi79: Adná az isten, hogy igazad legyen. De én sajnos azt látom, hogy általában irracionálisan szerelmesek a kutyájukba. A szociális viselkedés pedig elég problémás. A 9.kerületben minden reggel látom, ahogy a kutyákat beviszik a kis parkba, amire több tábla is ki van téve, hogy ne tegyék. Pedig van kutyafuttató is két sarokkal arrébb, de kit érdekel? A fűnek kb annyi is a kutyahúgytól, de nem érdekes. Minden kapubejáró és tereptárgy bűzlik a világba, de az sem baj, hiszen nem az öve. Álldogál a gazdi, amíg a kutya lehugyozza az autó kerekét és másfelé néz. Az ablakból látom, hogy a gazdi szétnéz, és ha nem látja senki, otthagyja a kutyaszart. Nemrég a futó iskolásokra ugrott egy kutya, volt is nagy riadalom, mert meg akarta fogni a gyerek lábát. Póráz persze minek. Igazad van persze, sok teljesen normális ember van közöttük, de itt a betundzsungelben ők sem tudják lemosni a kutyák hugyozását...

ekat 2017.09.18. 13:22:27

Nincs bajom a kutyákkal, nem is félek tőlük, és van, amelyiket aranyosnak is tartom. Viszont sok helyen zavarnak, főleg az ugrálós fajta. Nem voltam még soha az Allee-ban, de ezekután nem is leszek. :)
És nem emlékszem rá, hogy a német éveimben valaha láttam volna kutyát bármilyen boltban. Pedig garantáltan feltűnt volna.

2017.09.18. 13:23:32

@Attilajukkaja: Mindig ugyanoda lyukadsz ki, hogy neked jogod van egy intézmény szabályát felülbírálni és ezt a viselkedéseddel kierőszakolni. Ezt az álláspontodat csak addig fogod védeni, amíg egyszer egy élethelyzetben valaki rajtad gázol keresztül, mert nem érdekli a szabály és a te személyed. Persze lehet, hogy nem fogod észrevenni és nem fog eszedbe jutni, hogy ezt te is megteszed másokkal.

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.18. 13:27:33

Két dolog amit nem igazán értenek a kommentelők.
1.Nem megyek oda ahol nem látnak szívesen. A libribe se akartam menni. A Freibe szerettem volna menni, ahol most is külön a holnapon megbizonyosodtam, hogy várják a kutyásokat.
2.Ehhez nincs más lehetőségem, mint áthaladni a Librin. Ezt rövidre fogott pórázzal, szélen, a lehető legkisebb feltünéssel próbáltam megtenni.

A libri szabálya szerintem hülyeség, de szivük joga hülye szabályokat hozni. Ezeket be is tartom. Ha kell beviszem ölben a kutyám a kávézóba, ezzel elkerülve, hogy bármihez hozzáérjen és gondolom így azért már nem is túl ijesztő.

Attilajukkaja 2017.09.18. 13:32:18

@Klesk:
"Mindig ugyanoda lyukadsz ki, hogy neked jogod van egy intézmény szabályát felülbírálni és ezt a viselkedéseddel kierőszakolni."
Erőszakról szó sem volt. Megismétlem, amit egyszer már leírtam: én is átmennék az üzleten a kutyámmal, de ha rám szólnak, kifordulnék onnan. Hülye alkalmazottakkal felesleges leállni vitázni.

commentes nikk 2017.09.18. 13:33:21

@NMEszeme: én csak azt nem értem, miért muss kutyát vinni a kávézáshoz/kávézóba? Miért nem maradhat ilyenkor a jószág otthon? A másik meg az, hogy ha a Libribe nem lehet kutyát vinni, a kávézóba meg igen, _de_a kávézó a Libriben van, akkor egyszerűen marad az, hogy a Libribe nem szabad kutyával bemenni. Lehet, hogy logikátlan így az egész, de attól még így van. A kávézónak kéne felülvizsgálnia a szabályzatát, mert ők vannak alárendelt helyzetben (hiszen a Libri_ben_ vannak, ha jól értem), tehát kreálnak egy feszültséggeneráló szituációt, ami sem a kuytásoknak, sem a Librinek, végsősoron pedig nekik sem jó. Részemről pedig újra: plázába valóban nem való a kutya.

Attilajukkaja 2017.09.18. 13:33:44

@NMEszeme:
"Két dolog amit nem igazán értenek a kommentelők."
Én azért nem általánosítanék! :o)

Attilajukkaja 2017.09.18. 13:35:15

@commentes nikk:
"plázába valóban nem való a kutya."
Miért nem?

v2peti 2017.09.18. 13:51:48

Az a baj, hogy ha a kutyákat legálisan be lehet vinni, akkor előbb utóbb megjelenik a szájkosár nélküli pitbull, akinek túl lazára van engedve a póráza, vagy lesz olyan kutya, aki bizony odapiszkít a boltba.

Attilajukkaja 2017.09.18. 13:57:08

@v2peti:
Miért piszkítana a kutya a boltban? Otthon, az étteremben, a tanteremben vagy a metrón sem teszi. Látszik, hogy nincs kutyád.

erol 2017.09.18. 14:04:41

@Attilajukkaja:" Miért piszkítana a kutya a boltban? Otthon, az étteremben, a tanteremben vagy a metrón sem teszi. "
Azt nem lehetne, hogy az utcán se tegye?

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2017.09.18. 14:06:39

Az eladónak azért kötelessége rád szólni, kedves poszter, mert különben fegyelmit vagy urambocsá' kirúgást kockáztat. És már bocs, de egy random vásárló (aki nem is vásárol, csak kávézik) random kutyája rohadtul nem ér ennyit. Szóval paraszt voltál. Ha nem lehet bemenni kutyával, nem lehet. A Frei Café helyében meg kiírnám, hogy igaz, hogy mi kutyabarátok vagyunk, de a Libri nem, ezért bocs pajtik, de ne hozzátok be az ebet. (A Frei helyében meg én amúgy bérelnék ott egy normális üzlethelyiséget, hogy a vendégeknek ne hering módjára kelljen ücsörögniük a bolt sarkában, mint most. És akkor a kutya is mehetne)

Attilajukkaja 2017.09.18. 14:10:41

@Hujber Tünde:
"különben fegyelmit vagy urambocsá' kirúgást kockáztat"
Ugyan ki adna neki ezért fegyelmit vagy rúgná ki? Ne légy nevetséges!

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.18. 14:18:15

@Hujber Tünde: Szóljon, szólt, mint máskor is. Én pedig távoztam az üzletéből, mégpedig a Frei területére, amit ő ugyanúgy bérel a libritől, mint a libri a sajátját az alleetól. Az, hogy a Frei cafe helyében mit írnál ki, nem igazán izgat. Ők azt írják ki, hogy szivesen látnak kutyával, ezért járok hozzájuk.

Attilajukkaja 2017.09.18. 14:26:55

@erol:
"Azt nem lehetne, hogy az utcán se tegye?"
:o))) De lehetne, ha lennének kutya WC-k.

commentes nikk 2017.09.18. 14:30:21

@Attilajukkaja: mert ott boltok vannak gyakran sérülékeny, könnyen koszolódó árukkal, tömeg és lökdösődésvan, ami nem jó a kutyának se (ráléphetnek, megijedhet, agresszívvé válhat), nem jó azoknak sem, akik nem szeretik idegen kutyák közelségét, nem higiénikus, és egyáltalán, boltba járáshoz egyébként sem szokás kutyát vinni.

2017.09.18. 14:35:31

Ott kezdődik az egész, amivel az egész bejegyzés kezdődik: a kutya élőhelye ott van, ahol a gazdája. Ugyanis 10-15 ezer évvel ezelőtt háziasítottuk ezt a fajt és nincs vadon elő változata. Úgy is mondhatjuk az egész emberiség kollektív felelősséggel tartozik minden kutya iránt.
Szóval kicsit messziről kezdtem, de igen, kutyát mindenhová, sőt bárhová magával kéne vinnie az embernek. Iskolában tanítanám, alaptörvénybe írnám, hogy kutya bárhol tartozkodhat, ahová embereket beengednek.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.09.18. 14:43:48

A kutyatartók nagyrésze állatkínzó

commentes nikk 2017.09.18. 14:44:10

@Hortenz: ennyi erővel tehenet, mangalicát, aranyhörcsögöt, meg egy zacskó guppit is alaptörvényileg lehetne/kellene mindenhova hurcolni magunkkal :) Minden kutya a gazdájáé, az előnyeit és hátrányait ő köteles viselni/vállalni, és nem kényszerítheti rá sem az előnyeit, sem a hátrányait a többi emberre. Ahol a kutya kicsit is zavaró másoknak, ott nincs helye. A hozzászólásod nagyon tipikusan önző kutyacentrikus, nélkülöz mindennemű toleranciát azokkal szemben, akik nem szeretik a kutyákat, vagy nem szeretnének kutyákkal együtt lenni nyilvános helyen, (attól független, hogy ők maguk is állatbarátok esetleg - mint például én).

Attilajukkaja 2017.09.18. 14:56:31

@commentes nikk:
"sérülékeny, könnyen koszolódó árukkal, tömeg és lökdösődésvan, ami nem jó a kutyának se"
Egy rendes kutya nem bántja az árút és nyilván tömegbe nem viszi be a gazdája.

"(ráléphetnek, megijedhet, agresszívvé válhat)"
A buszra is felszállhat, csak pórázon és szájkosárral. És a gazdájának természetesen vigyáznia kell rá.

"nem jó azoknak sem, akik nem szeretik idegen kutyák közelségét, nem higiénikus, és egyáltalán, boltba járáshoz egyébként sem szokás kutyát vinni."
A szokások különböznek és változhatnak. Budapesten jó pár olyan bolt és étterem van, ahova kutyával is beengednek. Nem szokott gond lenni. A higiéniával meg nem látom, mi lenne a baj. Élelmiszer boltba én sem engednék be kutyát (kivétel a vakvezető) vagy más állatot, de a többi üzletbe nyugodt lélekkel.

Attilajukkaja 2017.09.18. 15:03:46

@commentes nikk:
"nélkülöz mindennemű toleranciát azokkal szemben, akik nem szeretik a kutyákat, vagy nem szeretnének kutyákkal együtt lenni nyilvános helyen"
Muszáj az utcán vagy a tömegközlekedési járműveken is elviselniük. Akkor miért éppen az üzletben vagy az étteremben ne bírnák ki egy kutya jelenlétét?

2017.09.18. 15:04:49

@commentes nikk: Nem akartam regényt írni, amiben kifejtem, hogy ehhez persze hozzátartozik az is, hogy megfelelően kell nevelni, szocializálni a kutyát. Én csak arról beszéltem, hogy egy ideális világban mi lenne a normális. Ott mondjuk egy darab kóbor kutya se lenne.
De nincs miről beszélni, mert a legalapvetőbb ismeretekkel sem rendelkezik a legtöbb ember arról, hogy mi az a kutya.

erol 2017.09.18. 15:10:44

@Attilajukkaja: ":o))) De lehetne, ha lennének kutya WC-k."
Aha, szóval véletlenül sem a gazdi hibája. Aki nem akarja, hogy összehugyozzák a házát az építsen szépen kutya WC-t. Más egyebet nem óhajtanak a méltóságos kutyatartók?

2017.09.18. 15:19:04

Toleranciáról nem beszélhetünk ebben az esetben, mert ha te kijelented, hogy nem vagy köteles elviselni egy kutya jelenlétét (kutyaetológia, amit az előbb elmagyaráztam), akkor azt is kijelentheted, hogy pl. te nem vagy köteles egy iskolába járni szőke emberekkel vagy olyanokkal, akik nem esznek spenótot. Ugye ilyet nem jelenthetsz ki. Sajnos el kell viselnünk egymást. Ha nem tetszik neked kell egy lakatlan szigetre költözni sajnika.

Attilajukkaja 2017.09.18. 15:33:28

@erol:
"szóval véletlenül sem a gazdi hibája."
Az ürítés elkerülhetetlen egy élőlénynél. Ez senkinek sem a hibája. A gond ott van, ha a gazdi otthagyja a kutyaszart az utcán, és ez büntetendő.

"Aki nem akarja, hogy összehugyozzák a házát az építsen szépen kutya WC-t."
A vizelet nem szokott gondot jelenteni, nincsen erős szaga. Megszárad, lemossa az eső.

"Más egyebet nem óhajtanak a méltóságos kutyatartók?"
Jó lenne még több kutyafuttató és kutya játszótér. Meg kutyagumi kuka.

erol 2017.09.18. 15:37:01

@Attilajukkaja: "A vizelet nem szokott gondot jelenteni, nincsen erős szaga"
Neked lehet, hogy nem okoz gondot, de a legtöbb ember nem örül ha egy merő húgy a házának fala. Te mit szólnál ha minden nap lehugyoznám a házadat?

Attilajukkaja 2017.09.18. 15:46:31

@erol:
"Te mit szólnál ha minden nap lehugyoznám a házadat?"
Valószínűleg rendőrt hívnék rád.
De értem a problémádat és csak annyit tudok rá mondani, hogy sajnos ez van. Nálunk is le szokták pisilni a kutyák a kerítést, a madarak, a nyestek, a sündisznók és a mókusok is a kertünkbe kakilnak. Eddig valahogy túléltük. Ha olyan házban laknék, ahol a kutyapisi zavaró lenne, lefújnám a falat valami, a kutyák számára kellemetlen szagú dologgal.

2017.09.18. 15:47:04

@erol: Ezen én is jót röhögtem. Nincs erős szaga. Nem vagyok egy vizsla, de az én gyomrom mindig felfordul, különösen nyáron. És minden kedves kutyatulajdonosnak, aki így gondolja, szívesen lehugyozom a kocsiját. Remélem, arra is csak mosolyogva bólint, hogy 'á, majd lemossa az eső...' :-))))

Attilajukkaja 2017.09.18. 15:58:38

@Klesk:
"Nincs erős szaga."
Nincs is. Nyáron a metrón erősebb szagok terjengenek. Azt is kibírjuk.
A kocsimat is levizelheti egy kutya (nem egyszer volt rá példa), de ha te teszed, az büntetendő. A kutyák ráadásul csak odapissentenek jelzésképpen, minimális mennyiségben.

_B_ 2017.09.18. 16:12:29

@Attilajukkaja: "A vizelet nem szokott gondot jelenteni, nincsen erős szaga. Megszárad, lemossa az eső."
Jah így már értem honnan ez a hatalmas "tolerancia" és igénytelenség. Neked rossz, vagy már abszolút nincs is szaglásod :D

Attilajukkaja 2017.09.18. 16:18:19

@_B_:
"Neked rossz, vagy már abszolút nincs is szaglásod"
Az lehet, de akkor minden ismerősömnek, szomszédomnak, családtagomnak és kollégámnak is rossz. De miből gondolod, hogy igénytelen vagyok?

erol 2017.09.18. 18:05:46

@Attilajukkaja: "Valószínűleg rendőrt hívnék rád."
Miért, úgyis lemossa az eső és amúgy sincs szaga.

az igazi nano 2017.09.18. 21:58:58

@Attilajukkaja:
Nehezen tudom elhinni, hogy nem trollkodásból teszed, amit itt teszel, de úgy tűnik, hogy meggyőződéses hülye vagy.
Ha a kutya oldalba kap egy kocsit, akkor csak odapössint, dícsérjük meg, hogy milyen okos, ügyes, ha valaki a kapud sarkába üríti a hólyagját, arra meg rendőrt hívsz. Gondolkozz már emberszabású!

@NMEszeme:
Az egész történeted alapja is csak a saját gőgösséged. Van az Alle, ami egy alapvetően kutyabarát hely, azon belül minden üzlet eldöntheti, hogy kutyabarát-e, vagy sem. A libri úgy döntött, hogy nem, te pedig nagy ívben teszel rájuk, csak, mert neked kutyád van. Vedd már észre magad, az, hogy van egy ebed, az nem jogosít fel arra, hogy mások szabályait kényed-kedved szerint felrúgd. Az a tény, hogy a Librit csak átjáróháznak használod az ebeddel, az nem változtat azon a tényen, hogy nagy ívben telibeszartad a Libri házirendjét. Neked nem az a dolgod, hogy "majd én jól megmutatom nekik" hozzáállással beolvass nekik, hanem, hogy tiszteletben tartsd az ő meggyőződésüket, hogy az ő területükre nem való a kutya. Ha ezzel nem értesz egyet, akkor egy javaslat formájában tedd szóvá az üzletvezetőnél. Esetlegesen az üzlet ELÉ!!! szervezz kutyás gyűlést.

Ha vendégségbe mész egy ismerőshöz, ahol van egy kisbaba, akkor oda is viszed a kutyádat? És engeded, hogy megnyalogassa a kisgyereket?

Valamelyik hülye írta, hogy a kutya nem fog odacsinálni az üzletbe. Nemrég voltak arról hírek, hogy valamelyik hülye celeb bevitte a kutyáját az egyik nem kutyabarát üzletbe az Alléban, az a dög meg pont odapiszkított. Erről ennyit.

Attilajukkaja 2017.09.19. 09:13:36

@erol:
"Miért, úgyis lemossa az eső"
Mert szabályellenes a nyilvános vizelés.

@az igazi nano:
"Nehezen tudom elhinni, hogy nem trollkodásból teszed, amit itt teszel, de úgy tűnik, hogy meggyőződéses hülye vagy."
Személyeskedéssel és a másik pocskondiázásával kezdeni nem túl szerencsés dolog.

"Ha a kutya oldalba kap egy kocsit, akkor csak odapössint, dícsérjük meg, hogy milyen okos, ügyes"
Dicsérd meg, ha akarod. Én nem szoktam. De gond nélkül elviselem.

"ha valaki a kapud sarkába üríti a hólyagját, arra meg rendőrt hívsz. Gondolkozz már emberszabású!"
Nem azon múlik, hogy én gondolkozom-e vagy sem. A nyilvános vizelés Magyarországon tilos. Sajnálom, de a törvény nem ismerése senkit nem mentesít a felelősség alól. Ezen talán neked kellene elgondolkodnod.

az igazi nano 2017.09.19. 09:26:21

@Attilajukkaja:
Kezdesz ráérezni a lényegre: vannak dolgok, amik a tilos kategóriába esnek. Ilyen például kutyát bevinni egy olyan helyre, ahol a hely szabályzata tiltja. Gondolkodni nem bűn!

(Mellesleg nem szoktam utcán vizelni... csak szándékosan provokáltalak egy kifacsart példával.)

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.19. 09:29:38

@az igazi nano: Fogd fel, hogy én nem a libribe mentem. Nem megyek oda se kutyával se kutyanélkül, mert szeritnem parasztok hogy az alleeban pont ők nem engednek be kutyákat az üzletbe. Én a frei kávézóba mentem aki hírdeti, hogy várja a kutyákat. A két cég szerencsétlen szerződése, és elrendezése miatt ehhez, át kell rohanni a librin. Ami senki se zavar, csak az említett hülyéket. Ezt rendezze el a két üzlet egymással.

Bár a kérdésednek semmi köze nincs a témához, amelyik barátom nem mondja, hogy vigyem a kutyám nyugodtan oda nem viszem.

Az, hogy más kutyája mit csinál, szintén nem érdekel. Az sem, hogy más ember lop meg rongál egy üzletben szintén nem az emberekről mond véleményt. Ha nem lennék biztos a kutyámban nem vinném oda.

Attilajukkaja 2017.09.19. 09:37:36

@az igazi nano:
" vannak dolgok, amik a tilos kategóriába esnek. Ilyen például kutyát bevinni egy olyan helyre, ahol a hely szabályzata tiltja."
Ez tiszta ügy. Valamit nagyon félreolvastál, ha azt hiszed, ez nem volt itt bárkinek is világos.

"Gondolkodni nem bűn!"
Eddig azt hitted?

"(Mellesleg nem szoktam utcán vizelni... csak szándékosan provokáltalak egy kifacsart példával.)"
A példát két másik hozzászóló hozta fel előtted. Nekik is ugyanazt válaszoltam, mint neked. Bár nem értem, miért jó "kifacsart példákat" ismételgetni.

az igazi nano 2017.09.19. 09:47:51

@NMEszeme: De fizikailag bevitted a kutyádat a Libribe, ezt kellene felfognod! Átjáróháznak használtad, de akkor is bevitted. Ha ezt nem vagy képes felfogni...

az igazi nano 2017.09.19. 09:50:40

@Attilajukkaja:

"" vannak dolgok, amik a tilos kategóriába esnek. Ilyen például kutyát bevinni egy olyan helyre, ahol a hely szabályzata tiltja."
Ez tiszta ügy. Valamit nagyon félreolvastál, ha azt hiszed, ez nem volt itt bárkinek is világos."

A bloggernek nem világos... és még mindig bizonygatja a hülyeségét...

az igazi nano 2017.09.19. 10:00:27

@az igazi nano:

"Bár a kérdésednek semmi köze nincs a témához, amelyik barátom nem mondja, hogy vigyem a kutyám nyugodtan oda nem viszem."
A boltban direkt mondták, hogy az ő területükre nem viheted be a kutyád, mégis bevitted...

commentes nikk 2017.09.19. 10:01:09

@Hortenz: jó, hát ha neked egy kutya meg egy szőke gyerek egy kategória, akkor azt hiszem nincs miről beszélni. Az azért megvan ugye, hogy a kutya nem ember? :))))

Attilajukkaja 2017.09.19. 10:01:31

@az igazi nano:
"még mindig bizonygatja a hülyeségét."
Szerintem a Libri hülyeségét bizonygatja, mert a szabályzatuk tényleg felesleges és zavaró. Saját maga pedig, - ahogyan írta - ezentúl ölben viszi át a 20 kilós kutyáját az üzleten a kávézóig. Vagyis elfogadta az értelmetlen szabályaikat, mert ahhoz viszont nekik van joguk. Ezt utóbbit is ő jegyezte meg.
De bántani nyilvánvalóan továbbra is bántja mint kutyás gazdát. És igen, engem is zavarnak az ilyen értelmetlen rendelkezések, függetlenül, hogy kutyákról vagy másról van szó.

Leriel 2017.09.19. 10:13:00

Egyszerűbb lett volna belépéskor odamenni az első eladóhoz/biztonsági őrhöz, és szólni, hogy "Jó napot kívánok, csak a Frei Caféba megyünk a kutyussal." Még akkor is, ha korábban már megengedték. Ez nem meghunyászkodás, csak szimpla udvariasság, semmibe nem kerül. Ha az eladó köszönés nélkül annyit vakkant, hogy "Kutyát nem lehet behozni!" (ami szerintem csak akkor fordulhat elő, ha új munkaerő, és nem tudja, hogy a Freibe szabályosan lehet kutyát vinni), akkor kérni, hogy hívja a boltvezetőt, vagy a helyettesét, és vele tisztázni a helyzetet. De a távolról odaszólogatás, kiabálás, gúnyolódás nem csak a posztolót minősíti, hanem a vásárlókat és a kávézó vendégeit is zavarta.

A Frei Café marketingeseinek pedig javaslom, revideálják, hol várnak szeretettel kutyát és hol nem, ha ilyen konfliktushelyzetek adódnak belőle.

Attilajukkaja 2017.09.19. 10:21:25

@Leriel:
Egyetértek veled.
"A Frei Café marketingeseinek pedig javaslom, revideálják"
Miért pont a Frei Café változtasson a hozzáállásán egy kutyabarát pláza közepén? Miért nem a Libri?

Leriel 2017.09.19. 10:37:14

@Attilajukkaja: Abból indulok ki, hogy a Librinek egységes a szabályzata, egyikbe sem lehet kutyát bevinni. Nem tudom, ezt a döntéshozóik mivel indokolják, de gyanítom, olyasmikkel, amiket mások már írtak fentebb: tömeg lehet, amiben a kutya megijedhet, ráléphetnek, a nem jól nevelt kutya odapiszkít a boltba stb. A Frei Cafénak változó, van, amelyik kutyabarát, és van, amelyik nem. Gondolom, ott az egységek vezetői döntik el, kutyásként viszik-e a helyet vagy sem, a Librinek pedig van egy szigorú belső policy-je, amit minden boltnak alkalmaznia kell.

Hujber Tünde · http://egyszeruen.blog.hu 2017.09.19. 11:02:23

@Attilajukkaja: Fogalmad sincs a kereskedelem működéséről, úgy látom. Hogy miért adnak fegyelmit, és miért nem. Csak szólok, hogy tudok olyan esetről, amikor azért fegyelmit kapott a pénztáros, mert elrágcsált néhány ropit akkor, amikor éppen vásárló se volt a kasszánál. Nem tudod, milyen lebaszások járnak piszlicsáré hibákért, szóval ne okoskodj itt más bőrére és állására azzal, hogy "de te csak a kávézóba mész a kutyával és a Libri a hülye meg az eladó". Menj oda eladónak, aztán megtudod, milyen szabályokat kell betartani és betartatni.

Attilajukkaja 2017.09.19. 11:35:15

@Hujber Tünde:
"Nem tudod, milyen lebaszások járnak piszlicsáré hibákért, szóval ne okoskodj itt más bőrére"
Jó, nem okoskodok más bőrére! Az meg, hogy ekkora elárusító hiányban piszlicsáré dolgok miatt büntetnek meg embereket, az nagyon szomorú. Ha nem lenne hiány belőlük, akkor is. Kár, hogy nem ez ellen szólalsz fel ilyen vehemenciával.

"Menj oda eladónak, aztán megtudod"
Nincs meg hozzá a kepésítésem. De azért köszönöm a sok okos jó tanácsot!

Attilajukkaja 2017.09.19. 11:45:02

@Leriel:
" Abból indulok ki, hogy a Librinek egységes a szabályzata"
De miért? A többi üzletlánc elég rugalmas tudott lenni a plázában, csak ők nem? Nekem ez a furcsa. Semmibe nem kerülne adott esetben változtatniuk ezen.

"Nem tudom, ezt a döntéshozóik mivel indokolják, de gyanítom, olyasmikkel, amiket mások már írtak fentebb: tömeg lehet, amiben a kutya megijedhet, ráléphetnek, a nem jól nevelt kutya odapiszkít a boltba stb."
Értem, de ez már a kutyatulajdonos gondja. Azt is elhiszem, hogy előfordulnak "balesetek", de ez a kisgyermekes anyukákkal vagy bárki mással is előfordulhat: rosszul lesz és odahány vagy lever és összetör valamit stb. Rendes tulajdonos nem visz be a tömegbe kutyát vagy nagyon vigyáz rá. Ezt azért mondom, mert olyan helyen dolgozom, ahol minden nap találkozom legalább egy tucat kutyával és cicával. A környéken az üzletek és a vendéglők is mind kutyabarátok. :o)

"A Frei Cafénak változó, van, amelyik kutyabarát, és van, amelyik nem."
Persze. Gondolom azért lettek itt kutyabarátok, mert az egész pláza az lett. Ha nem így lenne, egy szavam se lenne az egészhez.

Leriel 2017.09.19. 12:05:09

@Attilajukkaja: Nem tudom, miért nem változtatnak. Gondolom, a kisebb kockázat felé hajlanak: inkább vállalják az ilyen konfliktusokat, mint egy kisebb eséllyel előforduló, de sokkal súlyosabb incidenst. Ezeket a szabályokat általában a debil kisebbség miatt hozzák, és a többség szív miattuk. Ezer jól nevelt kutya és gazdi mellett elég egyetlen tirpák, aki bajt csinál: megharap valakit a kutyája, odasz!rik a bolt közepére stb. - nem tudhatjuk, milyen precedens kellett hozzá, hogy a Libri ragaszkodjon ehhez a szabályhoz.

Attilajukkaja 2017.09.19. 12:37:44

@Leriel:
"Ezeket a szabályokat általában a debil kisebbség miatt hozzák, és a többség szív miattuk."
Ez igaz. De ha már az egész pláza "kockáztat", akkor véleményem szerint egy okos menedzser sem kellene, hogy kihúzza magát ez alól. Főleg azok után, hogy máshol (más országokban, de nálunk is) nincsenek ezzel rossz tapasztalatok. Itt egy kompromisszumos megoldást is el tudok képzelni: jelöljenek ki a könyvesbolton át vezető "kutyával csak itt" áthaladó útvonalat a kávézóhoz. Minden csak hozzáállás kérdése. A Libri a rugalmatlanság és avítt gondolkodásmód tipikus példája számomra ebben az esetben. Inkább korlátozzák a potenciális vevők számát, minthogy növelnék azt. :o)

"Ezer jól nevelt kutya és gazdi mellett elég egyetlen tirpák, aki bajt csinál"
Ez az emberekre is igaz. Kíváncsi lennék egy olyan (nem létező) statisztikára, amelyben kimutatják, hány ember lopott, tett kárt, balhézott egy üzletben a kutyákhoz képest. ;o)
A balesetek elkerülése végett a kutyásoktól általában azt kérik (pl. a metrón), hogy vezessék at állatot pórázon, szájkosárral, vagy vegyék ölbe az ebeket. Világszerte működik. Itt a gond nem a kutyákkal van, hanem az emberi hozzáállással.

_B_ 2017.09.19. 13:34:44

@Attilajukkaja: "Itt egy kompromisszumos megoldást is el tudok képzelni: jelöljenek ki a könyvesbolton át vezető "kutyával csak itt" áthaladó útvonalat a kávézóhoz."
Igen ehhez pont a Frei kávézónak kéne kezdeményezéssel előállni, és megegyezni a kutyás folyosó területének tisztántartásáról és bérleti díjáról.

Attilajukkaja 2017.09.19. 13:40:36

@_B_:
"a Frei kávézónak kéne kezdeményezéssel előállni, és megegyezni a kutyás folyosó területének tisztántartásáról és bérleti díjáról"
Ez is egy megoldás lenne. A tisztántartással egyetértek, de a bérleti díjat túlzásnak tartanám. Persze nem értek az ilyesmihez, ezért inkább nem "okoskodom mások kárára". ;o)

megamedve 2017.09.26. 06:07:46

Ausztria: na az egy kutyabarát hely. Engem kiráz a hideg ettől a sok dögtől. Nekem egy állat, aki beszőrőzi a ruhákat a boltban, stb. Én nem engedném be őket, és az pl. kizárt, hogy olyan helyre üljek be enni, ahol kutyák döglenek a padlón.
Mindezt ugye kár magyarázni egy olyan valakinek, aki még az ágyába is beengedi őket.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.09.26. 09:37:26

@Hujber Tünde: Azért fegyelmi és leszúrás jár, ha "nem vettem észre", hogy a kutyás átdargált a boltom szélén, azért pedig nem, ha kiesik a kapa az üzletvezető száján? Érdekes. Főleg egy könyvesbolt vezetőjétől, hogy úgy viselkedik, mint egy répaföldről berángatott tanulatlan, neveletlen surmó.
Tudod mi a durva? Az, hogy udvariasan még letartóztatni is lehet embereket, nemhogy megkérni, hogy a továbbiakban a libri intoleráns viselkedése miatt ne jöjjön be a kutyájával a bolt területére. Azt hiszem, szépen is el lehet magyarázni, hogy csak abban az esetben lehetséges a kávézó megközelítése kutyával, ha talál erre egy olyan utat, ami nem a librin keresztül vezet. Fel lehet ajánlani a libriben és a kávézóban található vásárlók könyvét használatra, továbbá lehet elérhetőséget adni a bevásárlóközpont ügyfélszolgálatához is, hogy ezen módosítsanak.
Hovatovább, magunk is írhatunk egy levelet a libri központjába, hogy gondjaink vannak a társbérlő ügyfeleivel, mi a megoldás...
És lehet köszönés nélkül ráförmedni az olyanokra, akik képtelenek megérteni, hogy kötelesek alkalmazkodni a merev és elutasító emberekhez is időnként.

Attilajukkaja 2017.09.26. 16:23:46

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Szerintem is minden csak hozzáállás kérdése. A gazdi is lehetett volna finomabb, de a Libri alkalmazottja meg pláne. Ha már egy kutyabarát plázában dolgozik.
Én a gazdi helyében mindenképp írnék egy levelet a Libri vezetőségének, persze nagyon udvarias hangnemben ecsetelve a problémát. Azért, hogy találjanak valami megoldást erre az áldatlan állapotra.

Aki pedig undorodik a kutyáktól, az azért teszi, mert nem ismeri őket vagy valami gyerekkori trauma érhette. Ha engem "kiráz a hideg ettől a sok dögtől", akkor nem megyek egy kutyabarát plázába. Hála annak a magasságos jó Istennek, van még másik pláza dögivel!

zsu80 2017.10.27. 01:24:04

@_B_: Látszik hogy nincs kutyád, ekkora baromságot leírni, egy kutya miért nyalogatna könyveket?? Én inkább a gyerekeket tiltanám ki, hisz az alsó polcon levő könyveket elérik, széttépik, szájukba veszik... sokkal kevésbé kontrollálható egy gyerek, mint egy kutya (amiben segít a póráz is). Ez mondjuk a gyerekét nevelni nem is akaró idióta szülők hibája. Az miért van hogy nyugat európában szinte mindenhova, néhol még szupermarketbe is bemehet a kutya? És nincs olyan étterem ahova nem mehetnek be? Mert nincsenek ilyen fröcsögő barmok mint te. Tudod mit mondott egy olasz étterem- és szállodatulaj hölgy, akinek elege lett a kulturált étteremben ordítozó, pincérek között rohangáló (ezzel a személyzetet is veszélyeztető) kölykökből? "Eleinte azt hittem, csökkentenem kell a kutyás vendégek számát, de rájöttem hogy inkább a kisgyerekeseket kéne, több velük a gond." Ismétlem, nyugat-európai, nálad racionálisabban gondolkodó, értelmesebb, fejlettebb, intelligensebb emberek.
süti beállítások módosítása