Mérnök szemmel

Mi hülyeség és mi nem az , de ha mégis az akkor mit kezdjünk vele

A BKK online jegye árnyékában elfelejtettük a MÁV katasztrófális rendszerét

2017. november 07. 19:16 - NMEszeme

Tudom, könnyű belerúgni a MÁV-ba. Kicsit olyan, mint egy óvodástól csokit lopni. Egyszerűen mindig meg tud lepni, és le kell írnom tehetetlen fájdalmamat. Napi szinten ingázom Kelenföld és Érd között. Néha kocsival megyek, így bérletet nem éri meg venni. Marad a napi jegy vásárlás. Az automatánál nem szokott sor lenni, ha mégis bedöglik, akkor kávézok egyet és megyek fél órával későbbi vonattal. Az egyik nap autóval mentem dolgozni, de vonattal szerettem volna hazajönni.

mav.jpeg

Tárnok állomás sajátossága, hogy néha van jegypénztár néha nincs. Ez önmagában is teljesen érthetetlen számomra. Valahogy a MÁV-on kívül mindenki tud vinni valami rendszert a nyitva tartásba. Azért fontos a nyitva tartás, mert ha nincs pénztár, vehetek a jegyet a vonaton, ha viszont mégis nyitva a pénztár, mikor felszállok, akkor a jegyvizsgáló megbüntet. Szóval indultam volna délután haza. Telefonon ránéztem az egyébként használható menetrend alkalmazásra. 15 percem volt az indulásig, kb 8 perc alatt érek a vágányomhoz. A pénztár viszont a túl oldalt az állomáson van, amit így már necces elérni. Az alkalmazás nem tudja megmondani, hogy nyitva van e a pénztár. Miért is tudná? Kereső "Tárnok-állomás-nyitva tartás" persze ma nyitva van, előre kell jegyet vennem. Hajrá. Nézem a menetrend alkalmazást, úgy fest mint az ELVIRA, mégse találom a vásárlás opciót. Oké nem lehet a menetrend alkalmazáson keresztül jegyet venni. Én vagyok a hülye, hogy ezt elvártam. Telefon böngésző Elvira, szokásos módon jegy vásárlás. A szokásos mód azt jelenti, hogy ahogy pár éve néhányszor asztali gépen csináltam. Nem enged be, felhasználó név vagy jelszó nem jó. Az ilyen jelentéktelen oldalakhoz ugyanazt a név jelszó párost használom, így nem értettem. Az oldal nagyon rosszul van telefonra optimalizálva már ránézésre is, lehet gépről menni fog. Notebook kinyit, azon keresztül beenged. Belém hasított a felismerés, hogy az Iphone nem ismerte fel a felhasználó mezőt, mint az e-mail helyét. Tehát nagy betűvel kezdte a gépelést. Itt egy oldal, ahol az email a felhasználónév, de bár szabvány szerint mindegy, a MÁVnak nem mindegy a kis és nagybetű egy email címben. Azt már nem is mondom, hogy ha rendesen lenne a bejelentkezés megírva, akkor az Iphone rögtön dobná egy karakter után az email címem. Mindegy, nem érdekel, bent vagyok. Mivel van BKK bérletem ezért kiegészítő jegyet kellett volna vennem. Nem találtam az opciót, de simán lehet az én balfaszságom. Megvettem a rendes jegyet 100ft-tal több, legyenek boldogak vele. Elektronikus jegyet kértem, kártyával kifizettem minden szuper. Telefon pittyeg. Örülünk, email jött. Notebook lecsuk, de azért az emailt megnézem telefonról. Meglepetés, ez nem a jegy, ez egy igazolás a vásárlásról, de ez nem jó utazási jogosultságot igazolni. Notebook vissza, még nem dobott ki az oldal. Keresem a jegy e-mailben küldése opciót- Nem találom, lehet megint én vagyok a balfasz, de tényleg nem találom. Mi marad? Jegy letöltés, céges outlook indít, jegy csatolmányban küld a magán email címre. Persze csatolmánnyal külső címre küldeni belső céges emailről idő. Végül megjött az email, persze közben lekéstem a vonatot. Következővel mentem.   

Aki ideáig eljutott az ne hagyja ki a kedvenc MÁVos sztorim:

Egy Indiai üzletember kalandjai a Magyar Állam Vasutak nemzetközi jegypénztárán

 

Gondjaim:

  • A menetrend alkalmazás leszámítva a hülye intro hangot használható, de nem tudja az állomás infót, illetve el lehet benne annyira keveredni, hogy nincs visszatérés a nyitó képernyőre, csak a bezárás, és újra indítás
  • Nem lehet alkalmazásból jegyet venni
  • A jegyvásárló oldal rosszul van optimalizálva telefonra, ha Iphonon bántó, akkor gondolom egy random felbontású androidon még rosszabb
  • E-mail a felhasználónév, de számít a nagybetű.   
  • 250ft-os jegyet csak bankkártyával lehet fizetni. Persze banki oldalra át, 30 karakter gépel vár stb. Miért nem lehet egy egyenleget előre feltölteni, vagy telefonszámláról fizetni?
  • Miért nem lehet e-mailben elküldeni a jegyet?
  • Az egész miért néz ki ugyanúgy és működik ugyanúgy, mint már legalább 8 éve? 
  • Botrányos a BKK T-Systeme alkalmazás, de ez már 10 éve ugyanolyan béna, nekem ez is botrányos

 

Nagyon számítok a Facebook oldalamon az eddigi konstruktív vitára és kritikákra. A helyesírásom rossz, tudom. Ezt kár megírni, 27 éve hallgatom. Ha eltűnnek a hibák akkor feltörték a profilom. https://www.facebook.com/mernokiszem/ 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokiszem.blog.hu/api/trackback/id/tr3913200099
süti beállítások módosítása