Mérnök szemmel

Mi hülyeség és mi nem az , de ha mégis az akkor mit kezdjünk vele

Ha a fogyasztás csökkentés nem segít, akkor mi menti meg a földet vagy legalábbis a tüdőnket?

2018. november 25. 21:33 - NMEszeme

jam.jpeg

Tovább

Játékmester paradoxon

2018. szeptember 15. 18:05 - NMEszeme

Kvantitatív módszerek órán végre megértettem ezt a jó öreg paradoxont. Ami nem is paradoxon csak elsőre kellemetlen érzés a megoldása. Tehát 3 ajtó közül választhatsz, egy mögött elrejtve nyeremény autó kettő mögött elrejtve kecske van. Miután választottál egy ajtót, kinyitnak egy másikat ami mögött kecske van. Ekkor dönthetsz, hogy maradsz az első választásodnál vagy cserélsz a másik még zárva levő ajtóra. Kommenttel csak a válasz sorszámát leírva szavazzatok, nem kell indoklás majd megírom valamikor. ( Ja és persze autót akarunk nyerni nem kecskét)

1. Mindegy az esélyek nem változnak, marad az eredeti 33% 
2. Nem cserélek, mert az esélyem így 50%ra nőtt 
3. Nem cserélek, mert az esélyem így 66%ra nőtt 
4. Cserélek ezzel az esélyem 50%ra nő
5. Cserélek ezzel az esélyem 66%ra nő

 

Szavazz a facebook oldalamon: https://www.facebook.com/mernokiszem/

Vagy megoldás a kép után

monty-hall-1.jpg

 

 

Tovább

Miért nem lehet tudni, hogy milyen idő lesz a hétvégén?

2018. augusztus 24. 17:58 - NMEszeme

Avagy, hogyan védi meg a káosz elmélet a meteorológiát.

Aki idén nyáron a meteorológusok segítségével próbálta kiválasztani a Balatonozásra legalkalmasabb hosszú hétvégéket, az nagyon csalódott lehetett. Én is naponta nézem az időjárást a telefonomon, mert ettől függ, hogy autóval vagy tömegközlekedéssel indulok dolgozni. Pár hét után rá kellett jönnöm, hogy jobb ha reggel kinézek az ablakon és az alapján döntök. Az Iphone gyári időjárás alkalmazása köszönőviszonyban nem volt a valósággal. Miért van az, hogy a meteorológia ma a szuper számítógépek és műholdak korában sem képes megmondani a hétvégi időjárást? 

yanetgarcia05.jpg

Tovább

Belevágjunk a veterán autózásba?

2018. május 31. 21:59 - NMEszeme

Divat az autós újságírásban és máshol is csak a szenvedésről, rengeteg munkáról és pénzről siránkozni. Én lassan 7 éve csak 24-34 éves autót használok, nulla szerelési ismerettel és korlátozott anyagi lehetőségekkel, mégse látom ilyen szomorúnak a képet. Ha bármi vonzalmat érzünk az öreg autók iránt, és van erre szánható időnk és/vagy pénzünk akkor én azt mondom bele kell vágni. A kérdés, hogy mennyi időre és pénzre is van szükség. Ez attól függ mivel és hogyan vágunk bele ebben a szép hobbiba. Mint az élet oly sok területén a boldogság kulcsa itt is az, hogy a lehetőségeink és az elvárásaink találkozzanak. 

10730784_580800188735707_4145982953387861829_n.jpg

Ezt a ritkaságot egy barátom saját kezűleg restaurálta, de ne ez legyen az első terv ;) 

Tovább

Ferihegy a Balkán kapuja

2018. április 28. 18:11 - NMEszeme

Szeretjük azt hinni, hogy nem csak földrajzilag, de kulturálisan is elhatárolódunk a Balkántól. A hozzánk érkező külföldi viszont a földetérést követő első percekben olyan ízelítőt kaphat, amit egy romkocsma túra 10 sör 10 pálinka köre se mos le többet.  Most kivételesen nem arra gondolok, hogy ritkán utazó honfitársaink taps viharral köszöntik a pilótát sikeres leszállás esetén. Ez az aranyos szokás kezd is kihalni, mióta a Lufthansa gépeket valami biztonsági szabály miatt erőből kell letenni. Ilyenkor nem érdemel tapsot a pilóta, de nem hiszem, hogy ettől álmatlan éjszakája lenne. Álmatlan éjszakám nekem van attól, ami ezután következik. 

koki.JPG

Tovább

A módszer ami szövőszék gyárból a legnagyobb autógyárrá tette a Toyotát

2018. március 21. 20:54 - NMEszeme

A csalogató bulváros cím után tegyünk rögtön tisztába a a tényeket. A szövőszék licensz eladásából befolyó pénzből a Toyota cég már 1936-ban autógyártásba kezdett. Csodával határos módon a gyára nem semmisült meg a világ háborúban, így 1947-től már az USA támogatásával kezdhetett új típust gyártani. Ennyi szerencse azért kellett a túléléshez. Hogy lett ebből a világ legnagyobb autógyára? Itt sajnos vége a bulvárnak, aki azt várta, hogy motivációs trénereket hívtak, Bryan Tracy könyveket olvastak, vagy együtt kiabálták az Arénában az  Áttörés napján, hogy szeretem magam az csalódni fog. A megoldást ma több néven említik, Toyota módszer, Lean,Operation Excellence, de mik is ezek igazából.

1934japan.jpg

Tovább

Ünneplés

2018. március 17. 13:05 - NMEszeme

Bemutatkozás itt a link alatt

Túl a 2000 követőn, alig fél év alatt. Ami nagy szó, mert se a rák gyógymódot nem osztottam meg, se a herém nem vasaltattam ki, de még a mellem se mutattam meg. Cserébe írtam egy bemutatkozást, és pénz kuncsorgásba is kezdtem a link alatt. 

 

 

Szólj hozzá!

Mérjük meg autónk teljesítményét pontosan okostelefonnal

2018. február 28. 21:41 - NMEszeme

Bármilyen hihetetlen is lehetséges elfogadható pontossággal teljesítményt mérni az okostelefonunk gyorsulás érzékelőjét használva, persze néhány fontos adat megadása után. Nem csak a maximum teljesítményt mérhetjük meg, hanem a görgős mérőpadoknál látott teljesítmény és nyomaték görbéket is kirajzolhatjuk a fordulatszámuk függvényében. Nézzük pontosan, hogyan és a fizikai alapja.

perfexpert.JPG

Tovább

Blöff-e a Tesla? I. rész

2018. február 15. 21:15 - NMEszeme

Nem is tudom mi a nagyobb divat ma, minden észérvet eldobva, áradozva lelkesedni a Tesláért, vagy a világ minden mozgató erőit tökéletesen értő kisember gúnyosságával lenézni a céget, és megvetni tudatlan rajongóit, nem is beszélve vásárlóiról. Fogalmam sincs, hogy valaha megtérül e a befektetők pénze, vagy egyáltalán fog e hasznot termelni a cég, de bármi is történik vele, már így is tankönyvi példa lesz 100év múlva is. Nézzük az autóipar szemszögéből, hogy is fest eddig.

tesla1.jpg

Tovább
Címkék: tesla töltés Space

Miért rosszabb minőségüek az utángyártott autó alkatrészek.

2018. január 22. 20:33 - NMEszeme

Először is elnézést kérek az utángyártott alkatrészektől amelyek nem rossz minőségüek, mert vannak ilyenek is. A régi autók karbantartásával profi vagy akár hobbi szinten foglalkozóknak mégis az lehet a benyomásuk, hogy a már nem széria gyártásban lévő típusok szerviz alkatrészei, hagynak maguk után kívánnivalót. Szeretném megelőzni, hogy összeesküvés elméleteket szőjenek csalódottságukban, ezért megmutatok néhány műszaki okot. 

car-repair-362150_1920.jpg

Tovább

Egy összeesküvés elmélet születése

2018. január 16. 21:13 - NMEszeme

Az egyszerű kommentelő lerántja a leplet az étolaj gyártókról. Nem vagyok tudós, de most úgy érzem magam, mint mikor a neves néprajz kutató egy még felfedezetlen békés törzsre talál az őserdőben, és saját szemével figyelheti meg annak szokásait. Szédületes sebességgel születnek újabb és újabb összeesküvés elméletek, most végre keletkezésük természetes környezetében figyelhettem meg a folyamatot. Ez a természetes környezet nem más, mint a facebook komment mező. 

olive-oil-968657_1920.jpg

 

Tovább

Kennedy Space Center

2018. január 14. 17:42 - NMEszeme

A mérnöki tudományok szent helyén jártam. Persze nem akarom a többi tudomány elől kisajátítani. Az űrprogram lökést adott a a teljesség igénye nélkül az informatikának, telekommunikációnak, fizikának még a projekt menedzsment alapjait is itt fektették le. Nem szeretnék senkit a történelemmel untatni, inkább a személyes benyomásom osztanám meg. Sikerül-e az USA Disney Land stílusának elszúrni az élményt?

cape-canaveral-kiloves.jpg

 

Tovább

Hogyan intézzük garanciális ügyeinket?

2017. december 20. 16:03 - NMEszeme

 

A kereskedők és a szervizek gyakran szeretik lerázni a vásárlókat, mikor tönkrement műszaki cikkeiket megpróbálják javíttatni vagy cserélni. Szeretnék adni egy rövid jogi összefoglalót, illetve saját érv és viselkedési mintám megmutatni, amivel a problémás ügyeket intézem.

mobile-phone-2510529_1920.jpg

Tovább

Miért néz ki úgy az autónk központi kijelzője, mint egy 10 éves kínai tablet.

2017. november 29. 20:58 - NMEszeme

Pár éves luxus autókban is gyakran találkozunk olyan központi kijelzővel ami szinte fáj a szemnek. Zongora lakk műnyag keret, amelyik ráadásul nincs síkben a kijelzővel. A kijelző nem tart a keretig. Vastag az egész egység. Nincs egy üveglap mögé rejtve. Gyenge felbontás, elavult grafika. Hogy nézhetnek ki így luxus autó belsőkben, ha ma már mindenki zsebében ízléses 6"os full HD telefon lapul?

mazda-3-screen.jpg

Tovább

Az EU szabályozás az autónk után már a porszívónk is elcseszi?

2017. november 19. 20:29 - NMEszeme

Aki figyeli a porszívó piacot, vagy csak betéved a műszaki áruház érintett soraira, észreveheti, hogy szép lassan kikoptak a 2000W feletti termékek, sőt már az 1000W alattiak kezdenek terjedni. Az ok igen egyszerű, mégpedig egy EU szabályozás ami első lépésben 1600W-ban, majd 900W- ban maximalizálta a porszívók fogyasztását. "Micsoda 900W teljesítmény, azzal takarítani se lehet rendesen, hisz a 2200W-os géppel is szenvedés a nagy szőnyegünk!" -mondhatná képzeletbeli vásárlónk. Nézzük meg igaza van-e!

por3.jpg

Tovább

Az olajlobbi megakadályozza az elektromos autók elterjedését /1.rész/

2017. november 14. 23:16 - NMEszeme

Szintén nagyon népszerű teória, miszerint a nagy olaj cégek feltalálókat gyilkolnak, vagy épp felvásárolják a korszakalkotó találmányokat. Csak azért, hogy az olaj függőségünket fenttartsák. Persze, mint a legtöbb komplex technológiai, társadalmi és gazdasági folyamat mögött, itt sem az összeesküvés elméleteket kell keresni. Ezek az elméletek arra jók, hogy a felületes ismeretekkel rendelkező embereknek adjon egyszerű érthető, de hamis magyarázatot. Kocsmai vagy kommentmezei hőbörgésre viszont kiváló a gondolat, hogy hatalmas cégek teszik tönkre az életünket. Szeretném megmutatni néhány posztban, hogy miért is nem járunk 30 éve elektromos autóval.   

electric-car-2718820_1920.png

Tovább

A posta innovációja megoldotta a karácsonyi csomag késések problémáját

2017. november 10. 19:15 - NMEszeme

Több, mint egy éve nevetek a HírCsárda kivonul a MÁV cikkén. Aki nem akarja most végig olvasni, annak  a legfontosabb üzenet: " Az ország olyan speciálisan rövid távolságokkal rendelkezik, amelyeket aránytalanul sok idő alatt lehet csak megtenni a jelentősebb természeti akadályok hiánya miatt. Arról már nem is beszélve, hogy évtizedek alatt sem sikerült az utazási szokásaikat menetrendünkhöz igazítani – panaszkodott egy felső vezető."

A Posta most valósággá teszi a szatírát. Fennakadás volt tavaly a sok karácsonyi csomag miatt? Mit tegyünk? Esetleg a nyugdíjas szavazat vásárlást és a nemzeti konzultációs agymosást ne erre az időszakra összpontosítsuk? Dehogy, nehogy már a fizető ügyfelek élvezzenek elsőbbséget a kormány propagandával szemben. Inkább korlátozzuk a feladható csomagok számát. Az index cikkét olvasva azt hittem április elseje van, de nem. Ezt teljesen komolyan gondolják. Ezen a vonalon elindulva lenne pár javaslatom más állami kötődésű szolgáltatónak is.

posta.JPG

Tovább

A BKK online jegye árnyékában elfelejtettük a MÁV katasztrófális rendszerét

2017. november 07. 19:16 - NMEszeme

Tudom, könnyű belerúgni a MÁV-ba. Kicsit olyan, mint egy óvodástól csokit lopni. Egyszerűen mindig meg tud lepni, és le kell írnom tehetetlen fájdalmamat. Napi szinten ingázom Kelenföld és Érd között. Néha kocsival megyek, így bérletet nem éri meg venni. Marad a napi jegy vásárlás. Az automatánál nem szokott sor lenni, ha mégis bedöglik, akkor kávézok egyet és megyek fél órával későbbi vonattal. Az egyik nap autóval mentem dolgozni, de vonattal szerettem volna hazajönni.

mav.jpeg

Tovább

A migránsozás nem állhat közénk.

2017. október 25. 22:10 - NMEszeme

Vannak témák amik mindenkit foglalkoztatnak. Az európát érintő modern népvándorlás ilyen. Ez folyik az utcán, a klasszikus médiában és a facebookon is. Látjuk ahogy barátaink, ismerőseink, családtagjaink osztanak meg tartalmakat, hol háború sújtotta területek gyermek áldozatairól, hol pedig nyugat európai nőket erőszakoló fekete afrikai hordákról. Aki az egyiket megosztja, az a másikat biztos, hogy nem.

Egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne kommenteljek a nekem nem tetsző tartalom alá. Ettől még a barátok között is előbb utóbb felgyűlik a feszültség, főleg ha személyesen már csak ritkán találkozunk. Így történt ez velem és az egyik legjobb barátommal. Egyszerűen nem hittem el, hogy 6 kollégium év, 2 év közös munka , 10 év barátság után úgy, hogy az egyetemen együtt szocializálódtunk, váltunk felnőtté, alakult ki a személyiségünk, ami alatt végig tiszteltük egymást és figyelembe vettük egymás véleményét, most 100 km távolságból ennyire mást gondolhatunk egy ilyen témában. Eljött a pillanat, hogy meg kellett ezt rendes keretek közt beszélnünk. Jó ürügy volt erre, megmutatni neki egy másik facebookos vitát. 

conversation-1-1024x593.png

Tovább