Mérnök szemmel

Mi hülyeség és mi nem az , de ha mégis az akkor mit kezdjünk vele

Átmegy-e a műszakin egy életveszélyes autó? Persze

2017. szeptember 25. 20:37 - NMEszeme

A műszaki vizsgán sokat lehetne vitázni. Sokaknak csak fölösleges stressz, rohangálás és kiadás, így biztosan eltörölnék ha tehetnék. A járművek kétévenkénti műszaki vizsgájának elméleti célja a közlekedők védelme a nem megfelelően karbantartott autók okozta baleseti kockázattól. Beláthatjuk, hogy a vizsga nélkül az utca kép hamar a Mad Max 2 képi világával vegyülne. A szomorú inkább az, hogy magasztos céljából mit is valósít meg a műszaki vizsga ma minden autós által jól ismert intézménye. Egy személyes tapasztalat a kép után:

automotive-defect-broken-car-wreck-78793.jpeg

Az elmúlt 6 évben annak ellenére, hogy rengeteg céges bérautót használtam 1 naptól akár fél évig, 6 saját autót is vizsgáztattam. 5 éves diesel céges flottából vásárolt kombitól a 10 éves egy gazdás kisautón és a 25 éves találkozóra járó cabrión át egészen a pályanapokhoz alakított 30 év plusszos nagy benzinzabálóig. El lehet képzelni, milyen a 30 éves itt ott rozsdával küzdő, gyári alkatrészek hiánya miatt gyakran tuning, vagy újabb modellek alkatrészeivel szerelt autót vizsgáztatni.  

Mégse ez vette el a kedvem az egésztől. A legutóbbi alany a 100000km-t futott, első gazdás, utóbbi években kutyát hurcolászni használt Suzuki Alto. Vizsga előtt kapott egy szép szett, de használt gumit. A rajta lévő 7 éves téli nagyon csúnyán félre volt kopva, ami futómű geometria hibára engedett következtetni. Vizsga után eladni terveztem az autót, de vagyok olyan hülye, hogy csak teljesen rendbe rakva adom tovább, így a szerelőhöz is be voltam jelentkezve átvizsgálásra. Valahogy úgy jött ki, hogy a vizsga mégis hamarabb következett. Az autó megfelelt egy szabályos műszaki vizsgán. Egy éve ugyanoda hordom a kocsikat, és általában a vizsga soron beszélgetve várom meg az eredményt. Most is láttam, hogy képernyőn megjelenő értékek mindenhol a zöld mezőben vannak. Nem akarom játszani az álszentet, sok sumákolást láttam már, persze mind elévült ;) ,de ilyenről itt szó sem volt. Én éreztem a futóműben valami kis kopogást, de ez nem befolyásolta sem a rázó, sem fék tesztet. A vizsga után úgy alakult, hogy pár hónapig nem kellett használni az autót, a XI. kerületben rakosgattuk parkolóból parkolóba. Míg végül családon belül lett rá jelentkező, így elvittem a szerelőmhöz, mert mint mondtam, vezérlés olaj szűrő cserével, plusz a kopogás megszüntetésével együtt voltam csak hajlandó eladni. Útközben feltűnt, a már ismert kopogás mellett, némi bizonytalan holtjáték, nyúlósság a kormányzásban. Elmondtam, ezt a szerelőnek majd otthagytam az autót. Másnap ezt a képet kaptam:      21441536_1656576987732157_1197865114_o.jpg

Nem ragoznám túl a dolog műszaki részét. A képen az első lengés csillapító látható. Ha az a szétrohadt repedés végigér, az autó kormányozhatatlannál válik. Ami elég ijesztő, mert egy Alto nem sok esélyt hagy ütközésnél. Hozzá kell tenni, egy 12 éves rozsdamentes autónál nagyon furcsa, hogy egy ennyire kritikus alkatrész így nézzen ki. (35 éves csapatós BMWn sem láttam hasonlót.) Rákeresve a hibára a Suzuki Swifteknél volt gyári visszahívás 2004-2005ös modelleknél a gátlók beszállítójának hibája miatt, ami szintén ezt okozta. Az Alto esetében ilyen visszahívás nem történt.

Nem hibáztatom a vizsgáztatót. Egy járművekhez értő, alapos ember aki szemem előtt ment végig a vizsga lépésein. Az autó alja rozsda mentes, teljesen érthető, hogy 10ből 1-szer nem vesz észre egy ilyen hibát.  Az egész vizsgáztatás rendszerét hibáztatom.

Én egy igazi súlyos autóbuzi vagyok, aki ráadásul kormánymű tervezéssel is foglalkozott már, és bár éreztem, hogy baj van nem gyanakodtam ekkora hibára. Egy laikusnak esélye sincs észre venni a veszélyt. A Suzuki jó értelembe vett igénytelensége miatt, évekig el van komoly szerviz nélkül. Persze lehet mondani, hogy akkor is el kellene hordani, de az igazság az, hogy ezt a kategóriát az veszi főleg használtan aki nem akar szervizbe járogatni. Ezzel az autóval egy kedves magyar tanárnő addig járt volna, míg ki nem fordul alóla a kerék, és bele nem száll a szembe jövőbe.  

Minek az egész vizsga, ha egy ilyen életveszélyes hiba nem bukik ki?  

10 milliós technika kell egy vizsga állomásra., de egy métert se megy a vizsgáztató az autóval. Egy kis szlalomozás közben egy jó kezű vizsgabiztos, vagy megérzi a hibát, vagy ott helyben zárt pályán töri ki a kereket. Ezer ilyen hiba lehetőség van, a nedvességet felvett öreg fékfolyadéktól, az elöregedett repedezett benzin csövekig ami megölhet, mégis széndioxidot méregetünk a vizsgán, egy országban ahol az autók átlag életkora 13 év. Ebbe a formába ez is csak egy felesleges pénz beszedés, bőr lehúzás az autósokról. 

 

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokiszem.blog.hu/api/trackback/id/tr3712822800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2017.09.25. 23:57:09

biztos cokettőt mérnek és nem csak sima CO -t?

az emberek tobbsege(mint pl en is) odaadja szerelonek es a szerelo viszi el, akkor gondolom a tomegkaramboltol akkor nem kell annyira rettegnem, hiszen o eszrevenne...

Kelly és a szexi dög 2017.09.26. 00:10:40

A legrosszabb esetben egy 10es és no problemo

Csapee 2017.09.26. 01:29:33

Az a vicc hogy az ellenkezője is megtörténhet. Az első műszaki vizsgán visszadobták az Opel Zafirát, mert a szilent túl lágy volt. 45e km volt benne. Kapott egy utángyártott merev szart ami egy év után kopogni fog...

2017.09.26. 04:51:37

Helyesírás, szavak egybeírása se bukik ki a műszaki vizsgán? Rengeteg összetett szót különválaszt a posztoló.
Abba igaza van, hogy a műszaki egy központi pénzbeszedés, semmi egyéb. Ilyen hibát nem szúrnak ki. Ez van.

2017.09.26. 05:07:40

Bocs, de ez a szlalomozás meg tesztpályázás nem csak hülyeség, de életszerűtlen is. Akinek drága luxus autója van, az nem fogja jó szemmel nézni, hogy valami havi 200-at kereső vizsgabiztos elviszi éles futóműtesztre a verdát. A brit MoT kb. a legszigorúbb vizsga - talán nem csak Európában, hanem az egész világon - reálisan azt másolva lenne érdemes szigorítani a hazai rendszert.

2017.09.26. 05:49:26

@Bermuda: vagy mondjuk leredukálni a vizsgát a legszükségesebbekre. És helyette az utakon szűrni a lekopott gumival meg törött, kiégett lámpával kóricálókat és ott helyben elvenni a jogsit ÖRÖKRE, a kocsit meg bezúzni. Fél évig mindenki hőzöngene ellene, aztán megszoknák az emberek.

A balesetek nagy részét nem műszaki hiba okozza, hanem az alkohol, gyorshajtás, közlekedési szabályokra szarás, féktáv be nem tartása. Meg a napi 24 órában Red Bullon pörgő román, bolgár kamionosok, mikrobuszosok.

Ma úgyis csak zsebbe csúsztatott tízezreseken múlik az, hogy egy roncsot is levizsgáztassanak.

2017.09.26. 06:16:51

@Colonel H. Stinkmeaner: Teljesen más a műszaki vizsga meg a közúti ellenrzés szerepe. Arra is szükség van, de nem lehet azt mondani, hogy dobjuk ki a futómű vizsgálatot a csudába, mert úgyis ritkán okoz balesetet...

Singerkém 2017.09.26. 06:42:25

@Bermuda: "Bocs, de ez a szlalomozás meg tesztpályázás nem csak hülyeség, de életszerűtlen is. Akinek drága luxus autója van, az nem fogja jó szemmel nézni, hogy valami havi 200-at kereső vizsgabiztos elviszi éles futóműtesztre a verdát."

Majd megköszöni, ha kiderül egy esetleges hiba, amitől megmurdelhet.
Azon kívül egy szlalomozástól kb. semmi baja nem lesz a kocsinak; zárt pályán még akkor sem, ha esetleg besokal az illető.

halaloszto 2017.09.26. 06:46:26

En anyam autojaban talaltam nem bele valo feklampaizzot, ami nem mukodott. Eselye sem volt, mert a ketszalas helyen egyszalas volt. Es ezzel vizsgazott, anyukam tuti nem cserelte ki sehova.

efe Padilla 2017.09.26. 06:59:57

@Bermuda: Ilyenkor eszembe jut a frissen felújított Fóka, amit a fakezű hatósági pilóta tört össze B.örsön, kb 5 év múlva fizetett is valamit biztosító.

bloggerbendu 2017.09.26. 07:14:40

@Colonel H. Stinkmeaner: " ott helyben elvenni a jogsit ÖRÖKRE"
Mi van, a házmestervér felbugyogott??

bloggerbendu 2017.09.26. 07:21:21

A cikkhez annyit, hogy nekem nem egy autóm van, abból van épített is. Az tény és a pszternek igaza van, hogy akinek nincs pénze rendesen fenntartani egy autót az ne tartson autót. Az autó nem valami ember jog.
A műszaki vizsgán meg jogos, hogy azt nézik amitől az élet függ: futómű, fék, a többit én is leszarnám.
Egyébként az épített autók sokkal jobb műszaki állapotban vannak mint az átlag utcai szar, mégsem menne át vizsgán

bloggerbendu 2017.09.26. 07:27:10

@Bermuda: a vezetni tudás miért függ a jövedelemtől?

2017.09.26. 07:48:29

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: az egyszerű elgépelés és az összetett szavak következetes különírása közt van egy kis különbség.

2017.09.26. 07:56:13

@bloggerbendu: aki tükörsima gumikkal és lámpa nélkül közlekedik az szándékosan veszélyeztet másokat. Az ilyen ne vezessen.
Egy olyan rejtettebb hiba, mint amiről a poszt szól, az sokkal ritkább és jó eséllyel nem is tud róla a jármű vezetője.

A gumiabroncsok kopottságát ellenőrizni meg 20 másodperc a 4 keréken. És a szar gumik nagyságrendekkel több balesetet okoznak, mint egy ilyen ritkább rejtett lengéscsillapító-hiba.
Ha egy ilyen repedt lengéscsillapítót nem észlel a tulajdonos, az mondjuk hanyagság vagy még az se. Aki viszont kopott gumival, lámpa nélkül csapat, az tudatos gondatlansággal teszi ezt.
Nézd meg a statisztikákat, hogy mi okoz több balesetet, nem a műszaki hibák, hanem az ember, a járművezető.

ZON 2017.09.26. 08:17:17

Közel sem biztos, hogy pont egy agresszív szlalomozás mutatná ki a hibát. Lehet, hogy csak felgyorsítaná a leépülést.

Quattroman 2017.09.26. 08:34:45

szlalomozás helyett van a "cibáló"pad, sokkal nagyobb erőhatásokkal, ha ott nem törik akkor bírja.
e miatt a rohadás miatt nem kopogott hiszen még nem élt külön életet, ergo nem mozgott.
a vizsga utáni fél év helyben állás nagyon sokat lendített a rozsda elharapódzásában.
tök felesleges okoskodó poszt volt....

Macskavirág 2017.09.26. 08:47:31

A magyar műszaki vizsgáztatásról, annak színvonaláról megvan nekem is a véleményem. Az egyik autóm egy ritka youngtimer. Klubtalálkozókra járok vele, ha ellátogat a gyár a Hungaroringre, akkor meghívnak, elvihetem kiállítani. Ilyenkor kapok egy Collector's Area beléptető matricát a hungaroringi rendezvényre, amit a találkozó után a két hátsó-oldalsó pillangóablakra szoktam felrakni. A Collector's Area-ban való kiállítás feltétele az is, hogy a gyár youngtimer/oldtimer részlege előzetes szemle alapján jóváhagyja a kocsit. Emiatt ezek a matricák youngtimeres körökben nagy becsben vannak tartva.

Tavaly tavasszal változott a magyar műszaki követelménye (legalábbis több vizsgaállomáson is ezt mondták, de a rám vonatkozó előírást nem találtam meg, illetve nem találom azóta sem). Emiatt tavaly nyáron még a vizsgasorra sem állhattam fel a kocsival, mert a vizsgabiztosok kifogásolták a klubos és a hungaroringes beléptető matricákat a hátsó pillangóablakokon. Mivel azok leszedésére nem voltam hajlandó a vizsgaállomáso(ko)n, ezért kénytelen voltam szerezni egy pár műszakira beszerelt ablaküveget (így már gond nélkül átment). Megjegyzem, hogy nem ablaküvegfóliáról van szó, a matricáktól ki lehet látni oldalra is, B oszloptól hátrafelé vannak felrakva. Röhej, hogy a kocsi műszaki állapota helyett ilyenekbe kötnek bele vizsgáztatás során.

Duplaxiii 2017.09.26. 09:13:42

Reméltem, hogy erre a területre nem tör be a gender-elv...
De itt van, már itt is kinyilatkoztatunk, saját elveket akarjuk a többségre ráerőszakolni.
A poszt hibája onnan érzékelhető, hogy életkor és méret alapján határozza meg a rosszat!
Semmi köze a műszaki állapotnak ehhez, egy 30 éves benzinzabáló batár is lehet tip-top állapotban és egy 1 éves még garanciális trendi német prémiumautó, a rákkeltő dízelek csoportjából pedig életveszélyes!
Egy autóhoz az alkatrészellátás sem életkor, hanem gyártmány, azaz a gyárott darabszám, az egyebeérő típusváltozatok kérdése. Egy amerikai autóhoz évtizedekre visszamenőleg van alkatrész, mert ott a motor, váltó vagy a futómű (és alkatrészei) a cég modelljeinél folyamtosan azonosak, milliós darabszámban gyártottak, így az alkatrészbázis is ehhez lett igazítva.
Míg egy speciális de ritka géphez, melynek egyetlen porcikája sem azonos más autókéhoz, valóban lehetetlen alkatrészt kapni.
De a rozsda nem alkatrészkérdés!
A egységes vizsga, annak lépései, pontja azért ilyenek, mert nem eladjuk az autót, hanem azt nézzük, a előírt feltételeknek megfelel-e egy jármű! Ahány autó, ahány tulajdonos és ahány vizsgáztató, annyi feltétel, nézet vagy stílus van, most melyiket alkalmazzuk? A posztolóét? Miért, ki ő?
Tényleg úgy gondolja a posztoló, hogy egy új autó, amit a tulaj napi szinten használ Budapest-München-Budapest vonalon, az egy éves korára megfeleőbb, mint egy 20 éves, alig használt, garázsban óvott családkedvence? Láttam az előbbire példát és láttam 10 éves garázsban tartott Daciat 3000 km-el szalonállapotban! Most akkor? Garanciális, szavatossággal bíró 1 éves Opelt, aminél a váltó fogaskerekei porladtak! Életveszélyes és hasnálhatatlan volt, pár tízezer kilóméterrel!
Le kell fektetni alapokat és azt betartatni!
A szemrevételezés csak a külsőre ad választ, mit kellene tennie a vizsgáztatónak? Darabokra szedni az egészet, nincs-e belül rohadás, ami veszélyes is lehet?
Tegyünk minden aytót rázópadra? Számítógépes szimulációk és futóműszenzorok?
OK, de milyen profilt futtassunk? Autópályást? Vidéki úthibást? (és ha a tulajd kizárólag Budapesten jár?) Terepest? De milyen kategóriára? Suzukira vagy UAZ-ra? Mert amin egy Suzuki kibukit, azon egy futóműhibás UAZ nevetve megy át!
Ugye hányféle paraméter vehető fel hirtelen? Mint a VW-s családnál, hogy miért "úgy" mérnek...
Mert kell a "kályha"! Az a pont, amihez minden mérhető és nem végtelen számú variáció alapján kapunk azonnal megkérdőjelezhető eredményt!
A műszaki vizsga lényege a gyári adatok ellenőrzése és az átlagos és egységes járműbiztonsági állapot ellenőrzése. Nem autópályára, nem terepre, nem tetkós narkós stílusához és nem műbőrkalapos skodás úr tutyimutyiságához. Igen legyen elég a szemrevételezés ott, ahol többre nincs lehetőség.
Mert én mint tulajdonos a műszaki paraméterekben megbízom, de a posztolóban miért tenném?
Tartsák be a szabályokat! Több forgalomban végzett próbát. De ne szoci modon pofára, hanem ahogy kell, mindenkit kiterelni egy lezárt helyre és mindenkit megvizsgálni. Ez a megoldás és nem önjelölt megmondók ötletei miatt szopatni megint az autóstársadalmat.
Írhatnék több tucat mutyit (több éves zöldkártya katalizátor nélkül... előbb levizsgáztatni majd rendberakni és így tovább), a megoldás ezek szigorítása és nem az, hogy problémás agyú szakik autózgatása és az ő stílusuk szerint kiadni a vizsgát vagy megtagadni.

Duplaxiii 2017.09.26. 09:29:56

@Quattroman:
Erről írtam barátom!
Mit állítsz be a padon????
UAZ-ra? Essen szét egy autó, amit hétvégenként, szép időben márkatalálkozóra viszel csak ki? Vagy Suzukira és simán mehessen át a futóműhibás UAZ?
Ha van egy terepjáród, ami a közúton gond nélkül használható, biztonságos, de egy mocsaras terepen eltörik valami a futóműben, az a tulaj gondja és nem közlekedésbiztonsági probléma.
A vizsga arról szól, hogy normális autózás során ne essen ki a kerék, meg tudj állni, a kormány működjön, a világítás rendben legyen és az állapot is olyan legyen, ami elfogadható. EZ és ENNYI a dolog, a többi egyéni és eseti.
Egy nem definiálható feltételrendszert nem lehet általánosan kötelezővé tenni, csak itt a kommentszekcióban már vita és felvetések vannak. Miért fogadjam el a te állsápontod? Te miért fogadd el az enyémet?
Ez az alap, mert ezek a viták és vélemények nem a vizsgát teszik rendbe, hanem hosszú véres viták után egy MÁSIK HIBÁS rendszert tesznek kötelezővé, ami semmit nem javít majd, de még drágább lesz az egész, ami meg a korrupt vizsgáztatást erősíti tovább.
.
De tudod mit! Legyenk olyanok amiket írsz!
De akkor a jogsi is legyen átalakítva! Aki nyáron vizsgázik, tanult, az csak nyáron vezethessen! És télire új tanfolyam és új vizsga. Aki vidéken él, ne veztehessen nagyvárosban! Legyen kategória autók, teljesítmények alapján, sőt típusokra lebontva.
Mert én, gyakorlott, 500 lóerős sportkocsit vezetőt zavar a 50 lóerős népautóva béznázó vidéki szántóvető, vagy a sok téli gyakorlatlan, akik lassan mennek és engenm akadályoznak a száguldásban! Zavarják le a lassabbak az autópályákról is, oda csak a 200 felett menni tudók mehessenek fel.
Ezt a világot akarod?
.
Amikor elviszed a géped egy szervizbe, a szakember nem a vizsgához hasonlóan kezd bele? Nem ugyanúgy nézi át a futóművet és mondja meg percek alatt a hibát, mit kell cserélni, mit kell beállítani? De abban megbízunk, kifizetjük. Ha ez egy engedélyhez körődik, hát nem cáfolni kezdjük azonnal? Most akkor a futóműszervizek is megbontásos, rázópados, próbapályás ellenőrzés után cseréljenek ki egy pár ezer forintos gömbfejet? Ha magdtól teszed, megbízol a szakiban, a vizsga során nem?
Tudod milyen avaró más szakmákban ugyanez? Amikor 35 éves tapasztalattal a hűtad mögött söprik le a kikért véleményedet, mert majd a "fiam vagy az unokám" előbb megnézi a dolgot... Ez a poszt most az autószerelő szakmát tartja egységesen korruptnak, hibásnak, szakmához nem is értőnek, mert EGY véleményalkotónak MÁS az elképzelése a világról. A vizsgán lehet mondani, hogy ne kekeckedjenek, majd az unokám megmondja, mert ő már látott autót a számítógépén...

Quattroman 2017.09.26. 09:38:38

@Duplaxiii:
látom fogalmatlan vagy.
azon a padon nem beállítanak, hanem extrém terhelésnek teszik ki a futómű alkotó elemeit. ott kiderül ha valami lóg,hibás...
bocs hogy nem fogadom el az okoskodásodat de még "csak" 45 éve foglalkozom autójavítással.
Béke és osszad tovább az ész nyugodtan

laci_52 2017.09.26. 09:49:12

@Colonel H. Stinkmeaner: "Ma úgyis csak zsebbe csúsztatott tízezreseken múlik az, hogy egy roncsot is levizsgáztassanak"

Ott a pont! A műszaki vizsga a korrupció melegágya, erről mindenki meggyőződhet: körül kell nézni az utakon, milyen romhalmazok gurulnak érvényes forgalmival...

Csipyke 2017.09.26. 10:10:44

@Bermuda: a vilag szebbik felen (Svajc pl) pedig igy van... beul a vizsgaztato a kormanyhoz, tulaj jobbra, es megy. Szol, hogy kapaszkodj, mert po. tol egy satufeket. A vizsgapalya pedig hasznalhato gyakorlasra, a motorosok pl. oda jarnak delutanonkent gyakorolni.

jjoey 2017.09.26. 10:17:49

@Colonel H. Stinkmeaner: remélem az alkalmatlan, 90nel 70el botorkalokat is irtanad, nem csak az m7en 3 sávból belül közlekedőket szombat du...
A lámpa, füst, egyetértek, azt kellene a rendőrnek büntetni nem a féléve kintmaradt 30as táblánál trafiznia.

Gyulimali 2017.09.26. 11:04:36

@Bermuda:
... A brit MoT kb. a legszigorúbb vizsga - talán nem csak Európában, hanem az egész világon - reálisan azt másolva lenne érdemes szigorítani a hazai rendszert...
Hát, igen, ennek ellenére, ha teszel egy motort a fészeredbe, meg 4 kereket alá, és átmegy a MoT-on, akkor azt egyszerűen forgalomba lehet helyezni.
Magyarországon az angliából rendelt Caterham Super Seven Kit-autót is képtelenség levizsgáztatni.
(Bár, az utóbbi időben, mintha ebből a szempontból is javult volna a helyzet)

cselaxi 2017.09.26. 11:36:22

@Colonel H. Stinkmeaner: ...Abban... ha már helyesírás...

Gyulimali 2017.09.26. 11:42:35

Nekem egy 2002-es Swiftben is kicserélték a lengéscsillapítót.
Úgy rémlik, mintha 2000-től lettek volna érintettek a Swiftek benne.

Merlot 2017.10.17. 21:16:15

@Colonel H. Stinkmeaner: Veled teljesen egyetértek. Életszerű, logikus okfejtés. De a népnyúzó kormányoknak szüksége van a 24.900.-ból ráeső összegekre, hogy elherdálja.
Izé...utak állapotának javítására költse, vagy nem...? :-)

Leooo 2017.10.17. 23:49:31

@Colonel H. Stinkmeaner: Bocsi, ám szerinted :" Abba igaza van, hogy..." helyes-sírás, vagy mi a csuda?? Ne mást gyaluljál helyesírásilag, ha veled is vannak ilyes' dolgok...!

Untermensch4 2017.11.24. 21:46:54

@m_balage: " nincs olyan, hogy "leredukálni" "
De van.

pizo 2018.06.02. 21:57:12

@: MOT... vettem veterán autót érvényes MOT-tal Angliából, alig volt "advisory", az autó teljesen működőképes volt, de itthon nem mertem a vizsgabázis közelébe sem vinni a beérkezéskori MOt-os állapotában. Sokat kellett vele dolgozni.

Zoli