Mérnök szemmel

Mi hülyeség és mi nem az , de ha mégis az akkor mit kezdjünk vele

SMS és E-mail 300ft ért a Vodafone-tól 2017-ben

2017. szeptember 17. 18:39 - NMEszeme

A piaci versenyért tett minden lépes, illetve az ár kartellezés elleni küzdelem legszomorúbb veresége, hogy 2017-ben egy 160 karakteres szöveges üzenetért 20-30 Ft-ot kell fizetni. Ma mikor több gigabyte adatot vehetünk már 500ft ért mobilunkra is, az SMS 140 kbyte adatáért mégis kifizetjük a 20 évvel korábbi árat. 1GB adatforgalomba 8000 SMS férne bele, tehát reális áron 0,1 ft alatti áron kellene SMS-t küldenünk.  A wikipedia szócikke utal egy számításra ami szerint az SMS költsége 2015-ben Ausztráliában $0.00016 volt. Ausztrália extrém viszonyai arra engednek következtetni, hogy nálunk ennél is kevesebb. Tehát az SMS óriási átverés, ám ezen tud még rontani a Vodafone, ahol szolgáltatói SMS-t fogadhatunk 300Ft ért ....telephone-586268_1920.jpg

A történet, ami miatt újra elővettem a Vodafone ÁSZF-ét elég régi. Pár éve elfelejtettem számlát fizetni időben. Ez valahogy hétvégén jutott eszembe, ezért hétfő reggel 8:00-kor befizettem az elmaradásom. Ugyanaznap délután 2 után, tehát 6 óra eltelt a befizetésem óta, a bank pedig már akkor az utalásokra is 4 órás teljesítést garantált, kaptam egy felszólító SMSt. Ebben a vodafone kedves fenyegetőzése volt, kikapcsolásról, bekapcsolásról és behajtásról. Ez annyira nem érintett meg, mivel részemről ez a befizetésem miatt tárgytalan volt már. Az SMS végén viszont ott állt, hogy jelen felszólítás díja 500ft (nem esküszöm meg az összegre, de 400-800ft közt volt). Nem igazán vágott földhöz az összeg, de mégis egy már nem aktuális tartalmú SMS-ért egy kicsit sok. Felhívtam a behajtás vagy követelés kezelési jogi vagy valami hasonló osztályt. Azt hittem itt szívósabb ügyintézők vannak mégiscsak komolyabb a téma. Elmondtam, hogy az SMS díját nem óhajtom kifizetni, mivel tartalma az elküldés pillanatában már nagyon nem volt aktuális. Jött a válasz, hogy az ő rendszerük küldi ki az SMSt és a szerint aktuális volt. Nem nagyon hatotta meg az ügyintézőt, hogy 8-kor fizettem aminek azonnal látszania kell a rendszerben, de legkésőbb délre garantálja a bankom, az SMS pedig 2 után lett elküldve. Elbeszéltünk egymás mellett, ő jött az ÁSZF-fel én meg azzal, hogy magasan szarok rá. Egy pontnál rám tették a telefont, ekkor kollégáim érdeklődése miatt, egy tárgyaló kihangosítós telefonjáról hívtam vissza őket. Ismét nyomta az ügyintéző a betanult szöveget és még fafejűbb volt mint az előző. Megkértem, hogy próbáljon meg keresni valakit aki a főnöke és némiképp iskolázottabb, mint ő maga, lehetőleg jogász. Erre a hölgy vérig sértve válaszolta, hogy nem tudja, milyen végzettségűek a kollégái. Mondtam, hogy akkor segítek, mivel egy jogi osztályon dolgozik, ezért ha elindul a főnöki irodái felé és egy ajtón Dr. feliratot lát, akkor nyugodtan kopogjon be, mert valószínűleg nem fogorvosi rendelő működik az ajtó mögött. Ott ha talál bárkit, akár egy aranyhalat is adja át a telefont, mert valószínűleg még a csodálkozó néma állattal is jobban haladnék mint vele. Persze ezen a tárgyalóban nevetés lett a, hölgy hangja szipogások közt elhalt, de előtte még visszahívást ígért a főnökétől. Az eset Happy End a főnök visszahívott, anélkül, hogy még egyszer bele kellett volna lovalni magam a sztoriba, bocsánatot kért és felajánlott az SMS díjért cserébe 2000 Ft kompenzációt. Ezt elfogadtam és elbúcsúztunk.   

Az eljárás logikája viszont érdekes, hiszen a pénzügy szervezetekre vonatkozó szabályozás azt mondja ki, hogy a felszólítás költségeit lehet a felszólítottra terhelni. Tehát ajánlott levél költsége, ügyvéd ,tárgyalás, behajtó cég stb. A Vodafone viszont egy saját rendszeréből automatikusan küldött SMSért kért több száz forintot, mikor ennek a költsége gyakorlatilag nulla. Kíváncsi voltam mi áll most évekkel később az ÁSZF-ben. Láss csodát:

vodafone_sms_dija.JPG

Bár nem teljesen a korábbi módon, de ma is kaphatunk 300 Ft-ért SMS-t és még automata E-mailt is, ami nálam a nettó pofátlanság.

Legjobb vodafone reklamáció:

Vodafone facebook oldal reklamáció /én csak átvettem, mert kihagyhatatlan/

 

További Happy End sztorik:

Kettérepedt Plasma TV garanciális cseréje

 

Nem annyira Happy End, de legalább valaki kiosztotta őket:

Egy Indiai üzletember kalandjai a Magyar Állam Vasutak nemzetközi jegypénztárán

 

Posta ész vesztő. Ügyfélhívó, de minek?

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokiszem.blog.hu/api/trackback/id/tr6512822792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2017.09.18. 15:04:29

Nézőpont kérdése az, hogy mit nevezünk fizetési felszólításnak; amennyiben a számlát, akkor "jogos". Ugyanakkor józan paraszti ésszel ilyen értelmezést nem engednék meg semmilyen ÁSZF-nek.

De a felszólító sms-ért meg végképp vérlázító 1-2 Ft-nál többet számlázni!

Az ügyintézőt meg jó eséllyel nem érdemes nyaggatni, szerencsétlennek pont semmi hatásköre ilyesmit elengedni. Arról nem szólva, hogy ha esetleg bele is tud nyúlni a rendszerbe, akkor "főnöki engedély" kell, hogy jóváírja.
Ők ilyen lepattintásra vannak odarakva; nálad nem sikerült. :D A "főnök" meg nem fog veled vitázni, mert ahhoz nincs elég vér a hátsójában. Ő olyan kedves előzékeny lesz veled, csak szabaduljon mielőbb és ne legyen hivatalos panasz egy sem abban a hónapban. Így azt lehet javasolni, mikor visszakapod a pénzt és szívélyesen elbúcsúznátok, kérd meg szépen, hogy akkor erről most vegyetek fel egy "panaszt". :P (Már ha neki is akarsz egy sz@r napot. :P )

bati67 2017.09.19. 10:14:34

Nekem régebben úgy mesélték, hogy az SMS a GSM hullámsáv egy 'szerviz-csatornáján' továbbítódik, tehát nincs külön 'kiépítési díj', stb., mert benne van a GSM szabvány csatornákban.

Tehát igazából egy nagyon minimális áramdíja van és kész...

Dehát mindent annyiért lehet eladni, amennyiért megveszik! :-)

Tudod Te azt jól! 2017.09.21. 13:41:41

A kábelszolgáltatóm csinálja zseniálisan:
850HUF-ot számláz ki a felszólító levélért, és külön levelet ír a tvre és a netre. De (és itt a génie) a befizetés után két nappal küldi a drága leveleit. Mikor szóvátettem, hogy ez így hogy? azt mondta a zügyintéző, hogy ez így természetes, hiszen ekkor tudják, hogy mennyit késtem.
Érted? Befizetés után kapod meg utólag a drága levélPÁRT hogy késtél.
Mondtam is az ügyfelesnek adják fel a kábeles szolgáltatásaikat az ehhez képest az tuti ráfizetés!
Mindig is érdekelt, hogy miből is tevődik össze a felszólítás "költség"e? Soha nem adtak tételes kimutatást, csak az ÁSZFre mutogatnak.
Amit kéthetente-havonta változtatgatnak.
PR telecom, én így szeretlek!

M. Péter 2017.09.21. 19:12:33

"SMS 140 kbyte": Legyen inkább 140 byte, kilo nélkül.