Mérnök szemmel

Mi hülyeség és mi nem az , de ha mégis az akkor mit kezdjünk vele

Egy Indiai üzletember kalandjai a Magyar Állam Vasutak nemzetközi jegypénztárán

2017. szeptember 11. 22:34 - NMEszeme

Elöljáróban annyit, hogy egy adott termék vagy szolgáltatás minőségének javítása, akkor történhet meg ha a vevők és felhasználók visszajelzést adnak róla. Ezért, és mivel szórakoztat is, még a teljesen reménytelen MÁV vagy Posta esetében is élek a visszajelzés lehetőségével.

pexels-photo-325200.jpeg 

A cím kissé megtévesztő, hisz szegény Indiai üzletfelünk az egész kalandból annyit élt csak át, hogy magyarul ordibálunk egymással a MÁV pénztárosaival. Nagyon szívesen bevontam volna a társalgásba, de 2016 tavaszán a veszprémi vasútállomás nemzetközi jegypénztáránál nem hogy nem beszél senki idegen nyelvet, de még csak idegen nyelvű kiírás sincsen, egy nyamvadt "Internatinal Ticket" sem. Sajnos, hangfelvétel nem áll birtokomban, de a szituációt némi indulattal fűszerezve remekül leírja lassan másfél éves levelezésem a MÁV Ügyfélszolgálat/Észrevétel munkatársaival.

Először telefonon ismertettem az "észrevételemet" amit egy tényleg kedves, megértő és vállalata többi munkatársa helyett őszintén szégyenkező és elnézést kérő operátor rögzített. Sajnos kötekedő természetem, ebben a kedves, hölgyben is talál hibát, ugyanis mint panasz rögzítő operátor, nem tudott gépelni. Ezt nem azt jelenti, hogy nem volt gyors gép író, ez azt jelenti, hogy hallottam az egy darab mutató ujjal leütött billentyűk kattogását. Persze ez az apró ám munkaköre betöltéséhez nélkülözhetetlen hiányosságát nem vallotta be rögtön, így kétszer kellett elmondanom a panaszom, másodjára erősen lassítva. Abszolút alkalmatlansága ellenére még így is ez az operátor,  volt a MÁV részétől az egyetlen pozitív szereplő a történetben

Dióhéjban a sztori. Külföldi vendégünk valami téves sugallattól vezényelve és, mert jogsija Europában nem érvényes, vonattal szeretne eljutni Veszprémből Blaj(Balázsfalva Románia)-ba. Előbb meglepődve tapasztalja, hogy nem tud interneten nemzetközi vonatjegyet venni. Ezt megerősíti számomra a telefonos ügyfélszolgálat, aki viszont közli azt is, hogy Veszprémben munkanapokon 6ig van nemzetközi jegypénztár. Cím szereplőnk akkor taxit szeretett volna hívni, hogy megvegye jegyét. Én ismerve a MÁVot és tudván, hogy másnap akar utazni ezt nem hagytam. Történetünk további részét mesélje el a Mávval folytatott levelezésünk:

Tisztelt XY István!                                         

Köszönettel vettük a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatunkon 2016. január 25-én tett bejelentését. Megkeresését kivizsgáltuk, engedje meg, hogy annak eredményéről az alábbiakban tájékoztassuk:

 Őszinte sajnálattal értesültünk az utazása során Önt ért kellemetlenségről. Tájékoztatjuk, hogy Veszprém állomáson a nemzetközi pénztár a meghirdetettek szerint 8:00 és 18:00 óra között tart nyitva. Információink szerint az érintett pénztáros az adott napon egészségügyi probléma miatt a nemzetközi pénztárt 16:11-kor zárta, Ön ezt követően érkezett a pénztárhoz. A kolléganő a fentiek folytán kérte Öntől, hogy lehetőség szerint másnap fáradjon vissza a menetjegyéért, mivel azonban ez a megoldás Önnek nem felelt meg, a pénztárt újra kinyitotta és a kért menetjegyet, helyjegyet az Ön részére kiszolgáltatta.

Az okozott kellemetlenségért ezúton Társaságunk nevében is szíves elnézését kérjük.

Biztosítani szeretnénk arról, Társaságunk elemi érdeke, hogy a MÁV-START-ot képviselő, nevében eljáró kollégák minden esetben az előírásoknak és Utasaink elvárásainak messzemenőkig megfelelve lássák el munkájukat, utasbarát szellemiséget képviselve. Sajnáljuk, hogy Ön  ettől eltérő munkavégzést tapasztalt.

Jelezzük, hogy észrevétele alapján az illetékes szolgálati vezető megtette a szükséges és arányos intézkedést, így bízunk benne, hogy hasonló kellemetlenség a jövőben nem fordul elő.

Megkeresését köszönjük, egyben reméljük, hogy a vasúti szolgáltatásokat a jövőben zavartalanul és megelégedéssel veszi igénybe.

 Üdvözlettel:

XY Szilvia

ügyfélszolgálati szakelőadó

Válaszom, ami inkább szólt annak, hogy másolatba tett barátaimmal jót nevessünk (blogon akkor még nem gondolkodtam) , és hogy a tények helyett az irónia fegyverét szegezhessem a MÁV-nak:
Tisztelt XY Szilvia,
Levele nagy csalódást okozott, de remekül mintázza mi lesz egy céggel, ha a szocializmusban és azóta is verseny nélkül tevékenykedik. Példa értékűen megvédte szegény, kedves beteg kollégáját, ehhez gratulálok. Viszont amit leír köszönő viszonyban sincs az igazsággal.
Az egészben az a legszomorúbb, hogy nem én akartam utazni Önökkel, hanem egy vevőnk ( Robert Bosch multi) indiai beszerzési menedzsere szeretett volna tőlünk a Románia(Blaj) telephelyüket meglátogatni. Én próbáltam lebeszélni, mert személy szerint szívesebben innék a Gangeszből, majd ennék nyers utcai kaját Delhi utcáin, mint hogy megkockáztassak egy remek utat önökkel ráadásul külföldre. A menedzser úr viszont hajthatatlan volt, hiszen gyerekkorában még a vonat tetején pöföghetett Indiában. Közben mindvégig élt a fejében egy romantikus kép az európai vasutakról. A 19. század fordulón ez a kép igaz lehetett Önökre is, de közben sajnos elrepült 116 év. A legkisebb baj az, hogy a vonatok sebessége nem változott, a nagyobbik a kollégai hozzáállása a jegy vásárláshoz, és az Öné a panaszomhoz.
Szegény indiai menedzserünk először maga akart taxival az állomásra menni és megvenni a jegyét. El tudja képzelni, hogy meglepődött volna, hogy a nemzetközi pénztár semmilyen idegen nyelven nincs kiírva? 8 nyelven beszél igaz ebből 4 indiai dialektus, de mégis, reménytelenül elveszettnek érezte volna magát, amikor se angolul se németül se franciául nem ért szót senkivel.
Megelőzve ezt a kellemetlen szituációt, és ismervén a MÁV hozzáállását, azt hogy mennyire bántja Önöket, hogy az elmúlt évek szolgáltatási minősége ellenére még mindig van olyan szerencsétlen aki megpróbál Önökkel utazni ráadásul, mindjárt elsőre külföldre, elkísértem.  
16:30 kor a kiírt nyitva tartás és a telefonos információ ellenére a nemzetközi pénztár zárva volt.
Nem csak aznap zárt be a pénztár hamarabb, és nem volt semmiféle egészségügyi problémája senkinek sem. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy kolléganői a pénztár kinyitása előtt egy félórát képesek voltak velem vitatkozni. Ezen félórában súlyos érvek hangzottak el idézem:
"Nem tudjuk miért mondja az információ, hogy 6 ig vagyunk mindig 4 kor zárunk"
"Kíváncsi lennék ki mondta ezt"
"Különben is 6 kor megy a vonatom, hogy lehetnék 6-ig nyitva".
Egészségügyi panaszt csak akkor hallottam, mikor fél óra veszekedés majd félóra jegy ár keresés után közöltem, hogy kártyával szeretnék fizetni, ekkor kolléganője olyan gyászos felháborodással kérdezte, hogy
" Akkor most azt is ki kell nyitnom?"
, hogy már már pénztárcámért nyúltam készpénzért, de aztán eszembe jutott ami Önöknek sajnos sosem szokott, hogy én valahol a nagy szocialista hagyományok árnyékában egy k*b**zott vevő/utas vagyok maguk pedig egy "szolgáltatást nyújtó cég".
Rossz indulatú vagyok, mert a számlánál a kolléganője ütemes "adresz" "adresz" kiabálást hallatott, nyelvtudását reprezentálva. Mivel a mondat semmilyen udvarias kérést, de még állítmányt se tartalmazott, a nyelvet beazonosítani pedig a kiejtésből nem tudtam, maradtunk magyarnál, lehet itt ütközött ki újra a fent említett egészségügyi probléma.
Mivel a vasútállomás irányába járok, haza időt fogok szakítani az Önök szolgáltatói minőségének javítására, néha bemegyek majd 17:40 kor a Ljubljana is gyors indulásáról érdeklődni, ha zárva lesz a pénztár küldöm is rögtön Önnek a képeket róla.  

 

Ha a cikk tetszett akkor olvasd el ezt is: http://mernokiszem.blog.hu/2017/09/11/posta_esz_veszto_ugyfelhivo_de_minek

 

 

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokiszem.blog.hu/api/trackback/id/tr1012822392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.09.12. 15:39:19

Az indiai emberek eléggé életképesek, különösen akik vitték valamire. Azt hiszem ez egyfajta Darwin kiválasztódás-elv.
Személyes tapasztalat: a 25 éves kolléga bevállalta, hogy a reptérről Budapest átlós másik végébe kijut időre oda, ahol sosem járt még, ráadásul távolsági busszal aminek a közvetlen környéken nincs megállója és leszáll a cég bejáratánál, 2 hétre elég csomaggal a csuklós buszról. Ééés: sikerült neki! (fizettem egy mangós fagyikelyhet elismerésül, sört nem fogyaszt)

Ok, ehhez kellett egy olyan rugalmas Volánbusz sofőr aki az elé rakott g.-mapps térképnek megfelelően (meg nyilván az utcának is) hajlandó egy 150m eltérésre a szokott útjáról...

NMEszeme · mernokiszem.blog.hu 2017.09.12. 17:30:28

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Biztos megoldotta volna egyedül is másnap Budapestről, de éppen auditált minket, ezért nekem is fontos volt, hogy minél távolabb legyen a gyártósorunktól ;)

Pink Pancser 2017.09.15. 19:17:53

Nézd a jó oldalát! Legalább magyar (vagy hasonló nyelvet) beszélt :) Én találkoztam már olyan pénztárossal aki egyedül nem értette meg, hogy miskolcon olyan jegyet szeretnék venni, amivel majd pestről haza tudok menni miskolcra és nem aznap.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.09.25. 11:24:15

A MÁV egy akkora sóhivatal, mint ide Vlagyivosztok. Többek közt arra is képtelen, hogy olyan jegyet állítson ki, ami az utazás pillanatában érvényes. Vettem 8 jegyet Prágába, plusz hozzá 8 helyi közlekedésre szolgáló háromnapos "prágai BKV" jegyet. A vonatjegyek az esti EuroNight vonatra szóltak, ami este 8 után indul a Keletiből, és reggel érkezik Prágába. Sajnos a MÁV képtelen olyan helyi jegyet kiállítani, ami nem a vonatjegy érvényességének napjától érvényes, Így az első napunk ment a kukába, az utolsóra meg vehettünk pluszban nyolc jegyet. MÁV, én így szeretlek!